Nemecké a britské vyšetrovania odhalili ďalšie nezrovnalosti v emisiách. Automobilky VW, Audi, Porsche, Opel a Mercedes-Benz majú využívať právnu medzeru a obchádzať systémy, ktoré redukujú emisie.

 

Na nové odhalenie reagovala zatiaľ len automobilka Opel. Žiadnu vinu však nepriznávajú, naopak poukazujú na nezmyselný európsky cyklus (NEDC), ktorý nemá nič spoločné s realitou.

Podľa Nemeckého ministra dopravy Alexandra Dobrindta budú automobilky VW, Audi, Porsche, Opel a Mercedes zvolávať niektoré naftové vozidlá, ktoré emitujú zvýšené množstvo emisií pod zámienkou ochrany motora. „Tepelné okno“ je režim, ktorý využívajú výrobcovia pri chladnom počasí, aby zabránili tvorbe korózie v motore a katalyzátore. Pri nízkych teplotách môže totiž voda kondenzovať. Tepelné okno potom zvýši výkon motora, aby sa rýchlejšie zahrial a zároveň nevstrekuje aditívum AdBlue a práve toto sa úradom nepáči, pretože emisie NOx sú v tomto momente vyššie. Ako ukázali testy, automobilky využívali špeciálny režim aj pri vyšších teplotách, v jednom prípade sa systém deaktivoval až pri 18°C.


Na nové odhalenie reagovala zatiaľ len automobilka Opel. Žiadnu vinu však nepriznávajú, naopak poukazujú na nezmyselný európsky cyklus (NEDC), ktorý nemá nič spoločné s realitou. „Obe štúdie naznačujú dobre známe a dobre viditeľné rozdiely medzi správaním vozidla v laboratórnom teste, ktorý potrebuje náhlu zmenu, a testovaním v reálnych podmienkach,“ reaguje na situáciu Opel. Vinu síce nepopreli, ale naznačili, že neurobili nič nelegálne. Ďalej vyjadrili potešenie nad tým, že výskum neodhalil žiadne „podvodné zariadenie“ ako v prípade Volkswagenu. „Opel víta prehľadnosť, ktorú prinieslo nemecké vyšetrovanie. Správa potvrdzuje, že naše testované autá nemajú žiadne zariadenia, ktoré rozoznávajú, či je vozidlo v emisnom teste. Správa publikovaná vo Veľkej Británii to tiež potvrdzuje,“ reaguje ďalej Opel.


Všetkých 37 testovaných vozidiel vykázalo v reálnych podmienkach vyššie emisie NOx, než v laboratórnych testoch. No na tom nie je nič prekvapivé. Aj preto tlačia európske autority do popredia nový cyklus merania Real Driving Emissions (RDE), ktorý bude prebiehať v reálnych podmienkach. Automobilky tak budú musieť prinášať riešenia, ktoré znižujú emisie aj v skutočnom svete. Nový cyklus by mal platiť od roku 2017.


Podľa Automotive News je BMW jedinou nemeckou automobilkou, ktorá nevyužívala tepelné okno „nekalým spôsobom“. Ostatné automobilky by mali upraviť riadiacu jednotku.


Zdroj: autonews, goauto



 

 

OPEL ZAČNE ZVEREJŇOVAŤ REÁLNEJŠIE ÚDAJE O SPOTREBE. A ČO OSTATNÍ?

OPEL ZAČNE ZVEREJŇOVAŤ REÁLNEJŠIE ...

Opel začne uverejňovať reálnejšie údaje o spotrebe a emisiách CO2. Od druhého kvartálu roka 2016 bude automobilka ...

17. 12. 2015
KLAMLIVÝ SOFTVÉR MAL VW/AUDI UŽ V ROKU 1999. POUŽILI HO AŽ PO 7 ROKOCH

KLAMLIVÝ SOFTVÉR MAL VW/AUDI UŽ V ROKU ...

Aféru dieselgate odštartoval klamlivý softvér, vďaka ktorému ním vybavené autá VW group (teda autá značiek Audi, ...

20. 04. 2016