Celica z roku 1977 so zadným náhonom a karosériou fastback po vzore Mustangu? Priznám sa, vôbec som nevedel že niečo také existuje. Keď sa povie Celica, spomeniem si na malé športové auto s futuristickým dizajnom a pohonom prednej nápravy. To, že je prvá generácia Celicy zbytočne prehliadaným autom, priznáva aj Brian Karasawa - majiteľ tejto nádhery. Old school japonské športiaky totiž nie sú iba Datsun 240Z a pôvodný Skyline.

 

Brianovým prvým autom bola Celica zo sedemdesiateho siedmeho roku. Zo svojho študentského rozpočtu si mohol dovoliť iba skrátiť pružiny a privariť autu poriadny výfuk. V priebehu niekoľkých rokov pomohol s podobne zameranými priateľmi vytvoriť v Kalifornii špecifickú automobilovú kultúru.

 

Preskočme však do prítomnosti. Brianovi sa v garáži ešte stále povaľovalo niekoľko dielov zo starého auta. A potom, ako našiel u priateľa na dvore opustenú '77 Celicu liftback, vedel že sa práve pustil do ďalšieho projektu. Začalo to vyňatím pohonu z auta a pripravením karosérie na opravu. Tá bola zverená do rúk špecialistom, kde ju zbavili hrdze, vymenili niektoré panely, prebrúsili a vyhladili a následne použili na aute farbu House of Kolor, odtieň Sunset. Z motoru sa medzitým stával hybrid 20R/22R spojením bloku 22R z 2,4 litrového motoru s hlavou 20R z menšieho 2,2 litru. Hlava bola osadená prebrúsenými ventilmi, blok motoru bol prevŕtaný a osadený novými piestami Arias a vyváženým kľukovým hriadeľom.

 

Keď bol motor vyriešený, Brian začal zháňať veci potrebné na dotvorenie výzoru osemdesiatych rokov. Auto má chrómové "vysmiate" nárazníky a banánové zadné svetlá, v interiéri bol reštaurovaný poťah a sedačky. Vnútri nenájdete žiadne šialenosti typu tucet prídavných budíkov a rádio s výsuvným displejom. Všetko je dobové.

 



Poznámka: pokiaľ sa vám slovenské titulky automaticky nespustia, zapnete ich kliknutím na bublinu na spodnej lište videa a vybratím jazyku - slovak.