Neoplatí sa to BMW, ale ľudia ho chcú

Zásadným problém je to, že emisne prijateľnejšie 540d s rovnakým motorom, avšak dopovaným dvoma turbodúchadlami, zvládne šprint na 100 km/h iba o 3 desatiny pomalšie. 400-koňová M550d to zvládne za 4,4 sekundy. Vyprodukuje pri tom iba 145 gramov škodlivých látok. Nasleduje aj vyššia technická náročnosť na výrobu, na ktorú BMW nechce míňať.

Bavorská automobilka už pomaly chystá akýsi prieskum trhu. Motorizáciu 50d najprv odoberie zo sedanu a počká na reakciu zákazníkov. Ak siahnu po slabšom dieseli, automobilka, respektíve papaláši, vyhrali. Ak sa však rozhodnú pre benzínovú 50i, alebo odídu ku konkurencii, BMW má pred sebou poriadny problém. Jedinou možnosťou by bolo navýšiť výkon 540d, no nebude to už na úkor spoľahlivosti? V každom prípade, emisie majú ďalšiu obeť a opäť to zasiahne hlavne zákazníkov.

Zdroj: autoforum.cz