Keď prišlo Ferrari 458 Italia, stalo sa etalónom triedy. Každý sa s ním porovnával, či už vtedajšie Lamborghini Gallardo, alebo Audi R8. Ešte aj dnes si Ferrari 458 Italia na mušku zobrala napríklad Honda NSX. Ale 458 je končí, Taliani ho pomaly uložia do archívu, aby prišli s ničím ešte lepším, dokonalejším a rýchlejším. Prichádza nový supercar z Maranella, Ferrari 488 GTB.

Dizajnovo je Ferrari 488 GTB evolúciou Ferrari 458 Italia

Dizajnovo evolúcia, pod kapotou revolúcia. Atmosférický 4,5 litrový V8 vo Ferrari nahradili prepĺňaným 3,9 litrovým V8 s výkonom 670 k.

Aké je nové Ferrari? O koľko je rýchlejšie? Koľko má koní? Čo všetko so sebou prinesie? To boli otázky  ktoré mi vírili v hlave keď som 488 GTB prvýkrát uvidel. Nový supercar je na prvý pohľad evolúciou minulej generácie. Korene v 458 nezaprie. Mohli by sme to prirovnať ku kroku medzi Ferrari 308 GTB a Ferrari 328 GTB. Každopádne je dokonalejšie takmer vo všetkých smeroch.

Ferrari 488 GTB je vo Fiorane rýchlejšie ako 458 Speciale

Automobilka už dlhšie avizovala, že nástupca Ferrari 458 Italia dostane turbo. Boli sme toho svedkami aj v prípade Ferrari California T. Ak myslíte na downsizing, tak máte pravdu. 488 už nemá 4,5 litrový atmosférický V8, ten už patrí do minulosti. Formule 1 teraz vládne turbo a automobilka chce zúročiť skúsenosti nadobudnuté v motoršporte aj pri civilných autách. Nový supercar tak poháňa 3,9 litrový prepĺňaný V8, ktorý produkuje 670 koní a 760 Nm. Toto všetko posiela na zadné kolesá.

3,9 l turbo V8 produkuje 670 koní

Minulá generácia dostala na trati vo Fiorane na frak. Ferrari 488 GTB nadelilo pol sekundy 458 Speciale a 458 Italia dostala výprask v podobe dvoch sekúnd!

Prevodovka s variabilným manažmentom krútiaceho momentu prenáša silu hladko naprieč celým spektrom otáčok. Rýchlostné stupne naskladali tak, aby auto poskytlo progresívnu akceleráciu, keď vodič stlačí pedál na podlahu. Na čo je to dobré? Ferrari 488 GTB to stihne na stovku za rovné 3 s a na dvestovku za 8,3 s, plus topspeed vyše 330 km/h. Aby toho nebolo málo, tak jedno kolo vo Fiorane zvládne len za 1:23, to je pol sekundy rýchlejšie ako Ferrari 458 Speciale a o 2 s rýchlejšie ako Ferrari 458 Italia!

Fúkaný spojler nezvyšuje odpor vzduchu

Svoj podiel na rýchlosti nového auta má aj aerodynamika. Inžinieri kompletne prepracovali predný spliter a prednú časť auta. Spliter navrhli ako dvojdielny, čím zvýšili efektivitu predných chladičov. V strede predného nárazníka medzi pylóny umiestnili deflektor, ktorým smerujú vzduch pod auto. Skúsenosti z motoršportu hovoria, že viac vzduchu pod autom urýchľuje jeho tok a znižuje tlak. Vzduch potom prúdi popod rovnú podlahu k agresívnemu difúzoru, ktorý je väčší ako mala 458 a navyše aktívny, čiže do neho umiestnili klapky, podobne ako to má Ferrari LaFerrari. Kvôli výške difúzora posunuli vyššie aj výfuky. Ďalším zaujímavým riešením je fúkaný zadný spojler, ktorý nezvyšuje odpor vzduchu. Výsledok tohto technického ošiaľu je auto, ktoré produkuje o 50% viac prítlaku ako jeho predchodca a aerodynamicky najefektívnejšie produkčné Ferrari!

Interiér je zameraný na vodiča

Na pokoji nenechali ani elektroniku. Na palubu Ferrari 488 GTB inštalujú SSC2 (Side Slip Control 2), ktorým precíznejšie a menej invazívne kontrolujú uhol, pod ktorým sa auto šmýka a akceleruje zo zákruty. Spolu so systémami  F1-Trac a E-Diff má pod palcom aj aktívne tlmiče. Dokázali tým zvýšiť dynamiku a stabilitu auta pri komplexných manévroch. Ale tá elektronika niečím smrdí. Čiže dám v zákrute plyn na podlahu, SSC2 to bude mať pod kontrolou a dá za mňa boky. Paráda, okrem perfektného auta na okruh dostaneme aj mašinu, ktorá prakticky sama driftuje.

Analógovému otáčkomeru sekundujú dva displeje

Ferrari 488 GTB

Vonkajšie rozmery: d = 4568 mm, š = 1952 mm, v = 1213 mm
Druh pohonu: Zadný
Zdvihový objem: 3908 ccm
Počet valcov: V8 - 90°
Maximálny výkon: 492 kW / 670 k pri 8000 ot.
Maximálny krútiaci moment: 760 Nm pri 3000 ot. na 7. stupni
Maximálna rýchlosť: vyše 330 km/h
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): 3,0 s
Zrýchlenie 0 - 200 km/h (s): 8,3 s
Spotreba: 11,4 l/100 km
Emisie CO2: 260 g/km
Suchá hmotnosť: 1370 kg
Rozloženie hmotnosti: 46,5% vpredu - 53,5% vzadu

Zdroj: autoblog.com