Nemecký tuner G-Power odhalil najnovší projekt, vychádzajúci z predchádzajúcej BMW M6 E63. Postavili ho na želanie zákazníka a nadšenca zo Spojených Arabských Emirátov, ktorého túžbou bolo vlastniť nekompromisné športové auto, poháňané vysokootáčkovým desaťvalcom, so zvukom pripomínajúcim Formulu 1. Ide o jedinečné, a doposiaľ najsilnejšie BMW, ktoré opustilo dielňu firmy G-Power. Po úpravách sa max. výkonom vyrovná hypercaru Bugatti Veyron!

Na prvý pohľad jednoznačne upúta nový Hurricane Wide Body Kit, s rozšírenými blatníkmi, dodatočnými nasávacími otvormi a ďalšími aerodynamickými prvkami, vyrobený kompletne z uhlíkových vlákien. Ladili ho v aerodynamickom tuneli. Bodykit v sebe spája charakteristické dizajnové prvky sériovej M6 s účelovým vzhľadom, typickým pre filozofiu spoločnosti G-Power, a zároveň podčiarkuje celkovú exkluzivitu auta.

Pod kapotou sa nachádza 5.0 V10, dopovaný dvojitým kompresorom G-Power SK III, prepracovaným a optimalizovaným pre prevádzku pod vysokou záťažou. Ďalšie úpravy zahŕňajú optimalizované studené sanie, väčšie vzduchové, vodné a olejové chladiče a upravený softvér motora. Funkčnosť a spoľahlivosť celého systému náležite otestovali. Pohonná jednotka po vyladení produkuje výkon šialených 736 kW (1001 koní) pri 8000 ot. a krútiaci moment 900 Nm pri 6000 ot. Efektívny odvod výfukových plynov a poriadny soundtrack rieši odľahčený titánový výfukový systém s racingovými katalyzátormi, minimalizujúci protitlak, zakončený dvomi okrúhlymi koncovkami umiestnenými v strede, s priemerom 120 mm.

Z 0-200 km/h trvá šprint len 9 sekúnd! Na 300 km/h sa dostane za 21,5 s!

K zníženiu ťažiska a zvýšeniu stability pri vysokých rýchlostiach významnou mierou prispieva plne nastaviteľný športový podvozok, testovaný na okruhu a s príznačným označením G-Power Nürburgring Setup. Účinné spomalenie zabezpečujú keramické brzdové kotúče s priemerom až 400 mm. Auto je posadené na ultraľahkých kovaných diskoch s priemerom 21 palcov, obutých do pneumatík Michelin s rozmermi 255/25 ZR21 vpredu a 295/30 ZR21 vzadu.

Agresívnemu zovňajšku korešponduje športovo – luxusný interiér, šitý ručne, na mieru. Takmer všetky povrchy sú pokryté vysokokvalitnou kožou alebo alcantarou s karbónovou aplikáciou. Zadná časť ultraľahkých športových sedačiek je vyrobená z karbónu, rovnaký materiál je použitý aj na paneloch dverí, stredovej konzole a častiach prístrojovky. Tachometer je ciachovaný do 400 km/h. Špecialitkou v interiéri je plaketa G-Power, integrovaná do LED-kového pásika na strope, nesúca meno majiteľa.

Určite vás budú zaujímať dynamické parametre tejto beštie. Paľba z 0-100 km/h trvá 4,3 sekundy (iste nie je to málo, no tu je problém s prenosom výkonu). No z 0-200 km/h trvá skvelých len 9 sekúnd a na 300 km/h sa dostane už za 21,5 sekundy! Topspeed predstavuje 370 km/h. Ako to bude asi v praxi vyzerať, keď šťastný majiteľ poriadne priloží pod kotol, najlepšie demonštruje video, v ktorom slabšia BMW M6 G-Power, s výkonom „iba“ 800 koní, pri akcelerácii zanecháva za sebou dve, takmer polkilometrové čierne čiary, vypálené do asfaltu :)

Zdroj: g-power.com