Kórejský koncern Hyundai Kia v posledných dekádach výrazne rastie a púšťa sa do nových segmentov. Už sa mu podarilo získať renomé značky, po ktorej sa oplatí siahnuť, keď hľadáte spoľahlivé auto, ktoré sa nemusí báť ani v európskej konkurencie. Viac či menej úspešne sa však púšťa aj do nových segmentov, čo dokazuje napríklad nový, veľmi luxusný Hyundai Genesis. No nebojí sa ani športovo ladených áut, hoci na Európskom trhu mu veľa úspechu nepriniesol ani drsný Genesis Coupe, ani odvážny Veloster a ani vlažná Kia Cee'd GT. Práve preto sa zrejme Kórejci rozhodli najať človeka, ktorý má s výkonnými športovými autami dlhoročné skúsenosti a nie hocijaké. Od 1. apríla 2015 totiž do Hyundai nastupuje Albert Biermann, dlhoročný zamestnanec a neskorší viceprezident pre konštrukciu v legendárnej M divízii bavorskej značky BMW.

Od 1. apríla 2015 bude Albert Biermann, dlhoročný zamestnanec a neskorší viceprezident pre konštrukciu v legendárnej M divízii bavorskej značky BMW, viesť vývoj a testovanie výkonných, športových modelov automobilky Hyundai.

Albert Biermann, bývalý viceprezident pre konštrukciu v BMW M, povedie vývoj športových áut v Hyundai.

57 ročný Albert Biermann pracoval pre BMW od roku 1983 a v posledných rokoch viedol vývoj BMW M3/M4, BMW M5, BMW M6. Ale aj napríklad modely z radu M Performance. Jeho nové pôsobisko bude v meste Namyang, v Južnej Kórei, kde sídli vývojové centrum automobilky. Mimochodom podľa tohto mesta dostala svoj názov aj športová divízia Hyundai, označená písmenom N. Biermannova nová úloha bude viesť vývoj a testovanie výkonných, športových modelov značky. Znamená to, že medzi oblasti, ktoré bude mať na starosti bude patriť riadenie, jazdné vlastnosti, bezpečnosť, spoľahlivosť, hluk a vibrácie. Prvé modely, ktoré vzniknú s jeho prispením plánuje automobilka predstaviť v roku 2016. O tom že to Kórejci myslia so športovými modelmi naozaj vážne svedčí aj nedávno otvorené testovacie centrum automobilky na Nürburgringu, či účinkovanie vo WRC. Albert Biermann bude po jednom z troch prezidentov spoločnosti, Petrovi Schreyerovi, druhým najvyššie postaveným cudzincom v automobilke.

Zdroj: autocar