Aston Martin Vulcan je veľká exkluzivita, veď ich vyrobili len 24. Hypercar má však jednu nevýhodu, môžete s ním blbnúť len na okruhu, na bežné cesty jednoducho nesmie. Lepšie povedané, až doteraz nemohol. Britská spoločnosť RML Group pre jedného z majiteľa Vulcana pripravila niečo špeciálne, hypercar upravili tak, aby mohol dostať značky.

Okruhový špeciál na bežné cesty

V minulosti sa už niečo podobné stalo, napríklad keď Edo Competition upravili Ferrari FXX tak, aby mohlo jazdiť v premávke. Podobne aj Lanzante Motorsport postavili na značky okruhový McLaren P1 GTR. RML to však mali ťažšie, zatiaľ čo FXX i P1 GTR vychádzali z cestných áut, Aston Martin postavil Vulcan rovno ako okruhový špeciál.

Jediný Aston Martin Vulcan, ktorý môže jazdiť po verejných cestách

PRVÁ RECENZIA NISSAN JUKE R

PRVÁ RECENZIA NISSAN JUKE R

Ak by ste mali možnosť šoférovať auto, ktoré existuje v jedinom kúsku na svete (v skutočnosti sú dva s volantom vľavo ...

07. 06. 2012
VIDEO: FERRARI FXX OD EDO COMPETITION

VIDEO: FERRARI FXX OD EDO COMPETITION

Je to už rok čo sme vám priniesli informáciu o tom, že firme Edo Competition sa podaril husársky kúsok: postavila Ferrari ...

22. 11. 2009

Inžinieri z RML už mali nejaké skúsenosti, ich dielom je napríklad aj Nissan Juke-R, ktorý má pod kapotou motor z Nissanu GT-R. V prípade Vulcanu však museli upraviť veľmi veľa vecí. Hypercar totiž nemal svetlá, použili teda predné lampy z Aston Martinu DB11, z rovnakého auta pochádzajú aj spätné zrkadlá. Vulcan museli zbaviť všetkých ostrých hrán, takže skrátili spliter, upravili zadné krídlo, ktoré teraz obsahuje aj smerovky, či vymenili všetky ovládače v interiéri.

V interiéri museli vymeniť všetky tlačidlá za oblejšie

Zmeny sa netýkajú len vizuálnej stránky, v RML museli siahnuť aj na motor, aby spĺňal hlukové a emisné normy. Takže pridali tlmiče a katalyzátory. Zmenili aj prevodové pomery 6-stupňovej sekvenčnej prevodovky tak, aby bolo možné sa pohodlne rozbehnúť. Vulcan je okruhové auto a ani chladenie nebolo stavané na státie na križovatke alebo pomalú jazdu mestom, v RML mali teda prácu aj v tejto oblasti. Navyše museli prispôsobiť aj charakteristiku tlmičov, lebo okruhové nastavenie nie je to pravé orechové na bežnej ceste.

Krídlo so smervkou

Dielo RML Group je zatiaľ jeden jediný Aston Martin Vulcan, ktorý má značky a môže jazdiť aj na ceste. Očakávajú, že by sa mohli nájsť ešte 3 alebo 4 majitelia, ktorí by chceli upraviť Vulcan na jazdenie po verejných komunikáciách.

zdroj: motorauthority.com

foto: RML Group

video: Lovecars

ASTON MARTIN VULCAN AMR PRO MÁ KORENE V LE MANS

ASTON MARTIN VULCAN AMR PRO MÁ KORENE V LE ...

Aston Martin Vulcan AMR Pro je vylepšený Vulcan. Už pôvodný supercar je výborná mašina s 820 k, ktoré mu poskytuje 7,0 ...

02. 07. 2017
ASTON MARTIN VULCAN ROZBURÁCAL TEXAS

ASTON MARTIN VULCAN ROZBURÁCAL TEXAS

Aston Martin Vulcan je exkluzivita, z ktorej automobilka vyrobila len 24 kusov. Vidieť toto auto niekde jazdiť je tým pádom ...

22. 05. 2017