Aston Martin predstavuje novú DB12 ako „prvý Super Tourer na svete“ a auto pre všetkých, ktorým „Grand Tourer nestačí“. Chce tým naznačiť, že doménou novinky nebudú len rýchle a komfortné presuny na dlhé vzdialenosti, ale keď na to príde, že na tempo a dynamiku môžete ešte pritlačiť.

Aby sme boli konkrétni, „dvanástka“ k výkonu 680 koní pri 6000 otáčkach za minútu a 800 Nm (od 2750 do 6000 ot./min) pridáva tiež schopnosť zrýchliť z miesta na 60 míľ za hodinu (97 km/h) za 3,5 sekundy a maximálnu rýchlosť 325 kilometrov za hodinu.

Automobilka dodáva, že významné zlepšenie parametrov v porovnaní s motorom 4.0 V8 v DB11 (535 koní, 675 Nm) dosiahli úpravou profilu vačiek, optimalizáciou kompresného pomeru, väčšími turbodúchadlami a vylepšeným chladením. S udržaním teploty v správnom pracovnom pásme najnovšie pomáhajú dva prídavné chladiče a ďalší pribudol v systéme nasávania.

Pridajte k tomu pomocný olejový chladič so zdvojnásobenou účinnou plochou, upravené potrubia zdokonaľujúce prúdenie vzduchu okolo všetkých dôležitých komponentov, o 56 percent zväčšené otvory pre vstup vzduchu k hlavným chladičom, prídavné odvetrávanie na kapote a máte hrubú predstavu o tom, aká náročná to musela byť úloha, keď jej Aston Martin venuje toľko priestoru v tlačovej správe.

S pohonnou jednotkou je opäť spriahnutá osemstupňová automatická prevodovka, pričom medzi ňou a kolesami už nenájdete klasický mechanický samosvorný diferenciál, ale namiesto nej sa konštruktéri rozhodli použiť elektronicky ovládanú rozvodovku E-Diff. Je spojená so stabilizačným programom a Aston tvrdí, že medzi plne otvoreným režimom a 100-percentnou svornosťou to trvá len „niekoľko milisekúnd“.

Aby automobilka ešte o niečo zlepšila akceleráciu v celom pásme otáčok, v porovnaní s DB11 dostala „dvanástka“ kratší celkový prevod v pomere 3,083:1.

DB12 aj tentokrát využíva hliníkovú čiastočne lepenú konštrukciu a oproti predchodcovi sa im podarilo zvýšiť torznú tuhosť karosérie o 7 percent. Pomohla tomu tiež priečna vzpera v motorovom priestore a celkovo zosilnená štruktúra s pridanými priečkami.

K takto vylepšenej platforme Aston Martin pridáva úplne nové adaptívne tlmiče, tuhšie stabilizátory, prekalibrovaný elektrický posilňovač a množstvo ďalších úprav, ktoré z DB12 robia (podľa výrobcu) automobil, ktorý „ďaleko je za hranicami nastavenými konkurenciou“.

Nový Aston bude štandardne dodávaný s oceľovými vŕtanými a dražkovanými kotúčovými brzdami s priemerom 400 a 360 milimetrov, ale za príplatok vám Briti dodajú aj karbón-keramiku, ktorá vylepší nielen účinok pri teplotách na 800 stupňov Celzia, ale ešte vám ušetria nezanedbateľných 27 kg neodpruženej rotujúcej hmoty.

Sériový obutím kupé budú zákazkové pneumatiky Michelin Pilot Sport 5 S s rozmermi 275/35 R21 vpredu a 315/30 R21 vzadu, ktoré majú kvôli potlačeniu hlučnosti vložky z polyuretánovej peny a podľa tvorcov až o 20 percent znižujú prenikanie hluku do kabíny.

Úplne nový je tiež interiér a je sympatické, že sa dizajnéri konečne vzdali všetkých predchádzajúcich podivností a pred vodiča tentoraz nechali namontovať viac-menej okrúhly veniec volantu. Ešte väčšou zmenou je kompletne nový infotainment, ktorý nepochádza od Mercedesu, ale dodala ho nová vlastná softwarová divízia Astonu Martin.

Podporuje diaľkové aktualizácie prostredníctvom pripojenia 4G, zvláda Apple CarPlay i Android Auto a využíva dotykovú 10,25-palcovú obrazovku s rozlíšením 1970 x 720 pixelov. A samozrejmosťou je tiež audio špičkové Bowers & Wilkins s 15 reproduktormi s výkonom 1170 wattov.

Aston Martin DB12 sa k prvým zákazníkom dostane už na jeseň tohto roka, oficiálnu cenu však automobilka zatiaľ nezverejnila. Z iných zdrojov vieme, že by nové britské kupé malo stáť najmenej 185 tisíc libier, v prepočte 213 tisíc eur.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 27 obrázkov

zdroj: Aston Martin