Renault pripravuje nové kompaktné SUV(crossover) s názvom Kadjar. Vďaka úspechu menšieho typu Captur sa Francúzi rozhodli vstúpiť s crossoverom aj do segmentu C.  Kadjar oficiálne predstavia už o mesiac, na autosalóne v Ženeve. Nové SUV bude konkurovať napr. Nissanu Qashqai, Mazde CX-5, či Hyudaiu ix35.

 

Kadjar sa v rámci značky Renault v ponuke zaradí medzi typy Koleos a Captur. Kadjar bude globálnym typom. S jeho predajmi začnú v Európe, ale tu zďaleka neskončia. Nasledovať budú ďalšie trhy ako Stredomorie, Afrika a Čína. V Číne ho chcú dokonca aj vyrábať. Kadjar, tak bude prvým Renaultom, ktorý budú vyrábať v Číne. Výrobu bude mať na starosti firma Dongfeng, so sídlom vo Wuhane. Dôvod, prečo chce Renault vyrábať svoje autá v Číne je jednoduchý. Chce sa vyhnúť plateniu vysokého cla za dovoz zahraničných automobilov. V Číne sa model KADJAR stane „želiezkom v ohni“ v rámci zahájenia ofenzívy skupiny Renault v krajine. Európsky dopyt po Kadjare zabezpečí závod v Palencii.

V ponuke Renaultu sa Kadjar zaradí medzi Captur a Koleos.

Kadjar budú predávať vo verziách s pohonom 4x2 a 4x4. Systém 4x4 prinesie tri módy: Auto, Lock a FWD. Kadjar umožní aj jemný off-roading. Výška podvozku je 19 cm a nájazdové uhly sú 18 resp. 25 stupňov. Rozmery nového Renaultu sa nevymykajú priemeru v tomto segmente. Dĺžka auta je 4,45 m, šírka 1,84 m a výška 1,6 m. Kufor má objem 472 litrov. 

 

Kadjar je ďalším vozidlom, ktoré stojí na novej modulárnej platforme pre väčšie automobily CMF-C/D. Podvozková platforma Aliancie Renault-Nissan je výsledkom 4-ročného vývoja. Okrem Kadjaru na nej stoja autá ako Nissan Qashqai, X-trail a Renault Espace. Renault prispel vo vývoji svojim know-how v oblasti koncepcie a výroby zadných tlmičov a prevodoviek. Mnoho dielov bude teda Kadjar zdieľať s partnerským Qashqaiom.

Renault Kadjar budú vyrábať aj v Číne.

Renault a Nissan majú medzi sebou nepísanú dohodu, že všetko čo je zvonku viditeľné by malo byť odlišné. Teda autá budú technicky veľmi podobné, ale po stránke dizajnu by sme nemali nájsť nič rovnaké. Renault tvrdí, že pri tvorbe Kadjara sa inšpirovali dvoma autami. Jednak menším typom Captur a tiež elektrickým konceptom DeZir. Kadjar spája vo svojom dizajne prvky z oboch vozidiel. 

 

Renault poskytne detailné technické informácie až pri marcovej premiére. Dovtedy môžeme len odhadovať čo nájdeme pod kapotou. Keďže príbuznosť s Qashqaiom netají ani samotný Renault, je viac než pravdepodobné, že pod kapotou uvidíme rovnaké motory. Teda dieslové 4-valce dCi s objemom 1,5 a 1,6 litra. Benzín by mohol zastúpiť motor 1,2 TCe a 1,6 TCe.

Renault prinesie nový infotainment R-link 2.

Podrobné špecifikácie výbav ešte nepoznáme, ale podľa toho čo vieme Kadjar prinesie zopár zaujímavých prvkov. Vo výbave nebude chýbať cúvacia kamera, automatické parkovanie, automatické núdzové brzdenie, systém varovania vybočenia z jazdného pruhu a systém schopný rozpoznať dopravné značky. Renault tiež ponúkne najnovší infotainment systém R-Link 2. Ten poskytne hlasové ovládanie, navigáciu a bluetooth.

 

„Nie je tajomstvom, že do segmentu ideme neskoro. Bola to veľká diera v našej ponuke, ktorú sme konečne zaplnili. Cieľom nie je kradnúť predaje Qashqaiu. Našim cieľom je znížiť predaje Volkswagenu, Kii a Toyote.“ Takto sa vyjadril o novom type dizajnér Laurens van den Acker.


Slovenský predajca chce priniesť prvé kusy Kadjara začiatkom leta.

 

V roku 2014 bolo každé piate predané vozidlo crossover,  pričom podiel na trhu v Európe tvoril 23% a v Číne 26%.Skupina Renault je prítomná na trhoch v 128 krajinách a v roku 2014 predala viac ako 2 700 000 vozidiel. Vďaka svojej medzinárodnej stratégii predáva Renault 46% svojich vozidiel mimo Európu. (v roku 2010 šlo len o 37%) 

 

Zdroj: tlačová správa, autocar