Chevrolet Corvette C7 Stingray sa mi veľmi páči, dizajn sa Američanom skutočne podaril. Keď k tomu prirátam sériových 460 koní, úplne nový V8 LT1 s objemom 6,2 litra a pevnú karosériu, dovolím si povedať, že je to jedno z najlepších áut, ktoré k nám prišlo spoza oceánu. Nenájde sa snáď nové auto, od ktorého by dali prsty preč tuneri. Luxemburský Abbes a nemecký GeigerCars upravili C7. Pozrime sa, ako to dopadlo.

Abbes Chevrolet Corvette C7 Stingray

Luxemburský Abbes sa zameriava na vývoj body kitov pre high end tunerov. V oblasti dizajnu sú teda ako doma a Stingray v ich poňatí je hlavne o novej podobe. Svoje diely zladili s pôvodným tvarom auta a hovoria, že si ani nevšimnete, kde zažína ich dizajn a kde je ešte ten pôvodný. Zahrnuli sem predný podnárazník, prahy, zadný difúzor, či decentné krídlo.

Chevrolet Corvette C7 Stingray v úprave Abbes

Abbes hovorí, že si ani nevšimnete, kde zažína ich dizajn a kde je ešte ten pôvodný.

Motoru dopriali kompresor a nový softvér, takto má vraj výkon lineárnejší priebeh a dá si sériovú C7 na raňajky. Len škoda, že svoje reči nepodložili číslami. Viac výkonu musia dokázať aj zastaviť. Zvolili 8-piestikové strmene vpredu a 4-piestikové vzadu. Tie hryzú do dvojdielnych drážkovaných kotúčov. Pre Stingray pripravili aj nový nastaviteľný podvozok s možnosťou zmeny svetlej výšky, tuhosti a predpätia pružín. Ak chce zákazník niečo lepšie, ponúknu mu dvojcestne nastaviteľné tlmiče.

Krídlo nesmie chýbať

GeigerCars Chevrolet Corvette C7 Stingray

GeigerCars poňali ladenie C7 z iného konca, ani ich dielo nemá sériový výkon. Do auta namontovali Eaton kompresor, ktorým zvýšili výkon o 130 koní a krútiaci moment o 145 Nm. Ich Stingray tak ponúka 590 koní a 757 Nm, s ktorými dosiahne topspeed takmer 320 km/h. GeigerCars siahli po jednom z najlepších podvozkov, do Corvette montujú KW Variant 3 so znížením 10 – 35 mm vpredu a 15 – 45 mm vzadu. Sériové disky vymenili za nové, kované z vlastnej produkcie. Dopredu dali disky 9,5x19 a pneumatiky 255/30 R19, dozadu 11x20 a 305/25 R20.

Lakovanie v podaní GeigerCars pripomína Corvette z vytrvalostných pretekov

GeigerCars zdvihli kompresorom výkon o 130 koní. Nimi upravený Stingray atakuje topspeed 320 km/h.

Čo sa týka dizajnu, GeigerCars sa viac držali pôvodného konceptu Corvette. Ich ultraľahké karbónové diely zahŕňajú nový splitter s prahy, zadný nárazník s difúzorom a zadný spojler. Doplnky s kombináciou čiernej a zlatej farby lakovania, ktorú volajú motorsport gold pripomínajú GT špeciály Chevrolet Corvette C7.R.

GeigerCars zvýšili kompresorom výkon o 130 koní