Modelové roky 2017 až 2023 čaká ďalšia zvolávacia akcia, aj keď tentoraz má byť na dobrovoľnej báze. V dokumentoch, ktoré poskytol Národný úrad pre bezpečnosť cestnej premávky (NHTSA), sa uvádza, že 111 242 kusov elektrického hatchbacku sa má vrátiť k predajcom, aby vymenili niektoré komponenty s cieľom zabrániť riziku požiaru... bezpečnostných pásov. 

Riziko v blízkosti B-stĺpika

Celý problém spočíva v konštrukcii predpínačov bezpečnostných pásov, ktoré by sa podľa interného vyšetrovania koncernu General Motors mohli pri náraze vozidla uvoľniť a spôsobiť požiar v blízkosti stredových stĺpikov. NHTSA uvádza, že konkrétne hrozí riziko zapálenia vlákien v podlahovom koberci. Riešením tohto problému by mala byť kovová fólia, ktorú mechanici nainštalujú na koberec v blízkosti predpínača bezpečnostných pásov. Do niektorých vozidiel však bude potrebné namontovať aj kryt predpínača. Tieto dodatočné diely by tak mali zabrániť spomínanému vznieteniu koberca. 

General Motors uvádza, že zvolávacia akcia sa týka všetkých modelových rokov od 2017, nie však verzie Bolt EUV, ktorá využíva inú konštrukciu predpínača. Nejde zďaleka o prvú zvolávaciu akciu tohto elektromobilu a je otázne či ide o poslednú. Chevy Bolt EV je ako zakliaty a po serióznych problémoch s požiarom batérii je tu ďalší. Mimochodom, spomínaná výmena akumulátorov vyšla GM na takmer 2 miliardy dolárov, neplatil ju však len samotný americký výrobca, ale tiež dodávateľ chybných batérii LG Chem. 

Koncern bude nepochybne dúfať, že sa s Boltom EV nevyskytnú už ďalšie problémy. Predsa len, neustále zvolávacie akcie, navyše kvôli riziku požiara nerobia tomuto elektromobilu vôbec dobré renomé. Ak mu teda do dnešných dní ešte nejaké ostalo.

Zdroj: NHTSA