Malý švédsky výrobca Koenigsegg má pre ženevský autosalón veľké plány. Na výstavný stánok plánuje doniesť svoje megaauto, ale aj úplne nový model. Tou má byť brutálna Agera s označením RS.

 

Koenigsegg v roku 2010 vymenil modelovú radu CCX za modernejšiu Ageru. Odvtedy predstavil mnoho verzií Agery, každá z nich bola výkonnejšia než tá predchádzajúca. Ponuka typu Agera začína od „najslabšieho“  základného modelu Agera s výkonom 960 koní. (Ktorá iná automobilka sa môže pochváliť tým, že jej základný model má 960 koní? :-) Ten, ako aj všetky ostatné verzie poháňa 5,0 litrový prepĺňaný motor V8. Model Agera S produkuje 1044 koní a do valcov vstrekuje etanol. Výkonnejšia Agera s prívlastkom R posúva hranice výkonu ešte vyššie. V kombinácii s palivom E85 dokáže vyprodukovať až 1156 koní. Vrchol ponuky zatiaľ tvorí One:1. Prvé megaauto na trhu. Výkon je rovný megawatt, teda 1000 kW. One:1 má okrem toho aj úchvatný pomer výkonu a hmotnosti, keď dosahuje hodnotu 1. Teda 1360 koní na 1360 kg.

 

Kam sa zaradí v ponuke značky nová Agera RS? Pravdepodobne medzi modely R a One:1. 

Koenigsegg púta pozornosť na novú Ageru RS.

Ďalšie auto, ktoré má rozšíriť modelový rad Agery bude auto s písmenami RS. Vieme len to, že Koenigsegg nový model predstaví na autosalóne v Ženeve. Na to, kam sa tento model zaradí si budeme musieť počkať až do odhalenia.

 

Koenigsegg One:1 možno predstavia ako auto, ktoré má zaistiť nadvládu na Ringu.

Okrem predstavenia nového modelu RS plánuje Christian priniesť aj Regeru. Čítate správne Regeru, nie Ageru. Čo sa skrýva pod týmto názvom nevieme. Avšak slovo regera znamená v švédčine „vládnuť“. V svete hyperšportov vládne model One:1 megawattovým výkonom už dnes. Za názvom Regera sa možno skrýva odkaz na okruh Nordschleife a snahu Koenigseggu pokoriť rivala Porsche 918. Nový vládca Nurburgringu by mal tak príznačné meno.  Či sa budú za modelom One:1 skrývať nejaké technické zmeny, je otázne. Na všetko si budeme musieť počkať až do oficiálneho predstavenia. 

 

Zdroj: autoblog