Pri športových autách sa výrobcovia chvália parametrami ako sú výkon, zrýchlenie, či maximálna rýchlosť. Tieto údaje nám síce o schopnostiach áut čo to napovedia, ale automobily nie sú len o technických údajoch. Na čom teda pri športiakoch záleží? No, predsa na čase na kolo! A kde inde porovnávať, ak nie na najnáročnejšom okruhu na svete v zelenom pekle?

Prírodný okruh má prezývku zelené peklo.

„Agera R dosahovala na rovinke Döttinger Höhe rýchlosť blížiacu sa 400 km/h.“, tvrdí testovací pilot Robert Serwanski.

Nordschleife - najťažší okruh na svete

Aktuálne najrýchlejším autom na ringu je Radical SR8 LM, ( ten je síce homologovaný pre cesty, ale skôr pripomína okruhový špecial, než bežné auto) s časom 6:48. Ak však neberieme do úvahy Radical, najrýchlejším autom v zelenom pekle je Porsche 918. Porsche ako prvé produkčné auto pokorilo magickú hranicu siedmych minút, keď stanovilo čas 6:57. McLaren tvrdí, že s modelom P1 tiež pokoril hranicu siedmych minút. Dosiahnutý čas však nezverejnil a zlé jazyky tvrdia, že túto hranicu vôbec nepokoril. Je dosť pravdepodobné, že nedokázal pokoriť čas menej výkonného a ťažšieho Porsche 918. Takýto čas by bol pre McLaren hanbou, preto ho radšej ani nezverejnil.

Koenigsegg Agera R má výkon 1140 koní a maximálna rýchlosť 440 km/h.

Na absolútneho kráľa Nürburgringu si však brúsi zuby úplne iná značka. Tou je Koenigsegg. Túto švédsku značku vám iste netreba predstavovať. Christian von Koenigsegg, majiteľ automobilky, vyhlásil, že do zeleného pekla pošlú rovno dve autá. Prvým z nich bude Agera R. Tá má výkon 1140 koní. Teda oproti Porsche 918 je o 240 koní výkonnejšia a o 250 kg ľahšia. To sú dobré predpoklady na to, aby padol nový rekord.


Tu sa však automobilka nezastaví. Po prelomení rekordu Porsche plánuje Christian návrat s modelom One: 1. Prvé auto, ktoré má výkon 1 megawatt!!! Cieľový čas Koenigseggu je 6:40 (možno aj lepší). „Agera R dosahovala na rovinke Döttinger Höhe rýchlosť blížiacu sa 400 km/h.“, tvrdí testovací pilot Robert Serwanski. Pritom model One:1 je o 100 kg ľahší, o 200 koní výkonnejší a má dvakrát taký prítlak ako Agera R.

 

Koenigsegg One:1 má výkon 1 megawatt (1360 koní) !

Čokoľvek pod 7 minút je šialene rýchly čas. Automobilka to však neberie na ľahkú váhu. Koenigsegg urobil už niekoľko testovacích jázd na Nürburgringu, pri ktorých zhromažďoval potrebné dáta. Pri jednej z jázd sa podarilo testovaciemu pilotovi dokonca rozbiť Ageru R. My sme zvedaví, aký čas sa Koenigseggu podarí dosiahnuť.

 

Zdroj: autoblog.com, caranddriver.com