Zástupcovia kórejskej značky predstavili na soulskom autosalóne nový koncept s názvom Novo. Po koncepte Sportspace je to už ďalšia Kia, ktorá v poslednej dobe naznačuje smerovanie dizajnu automobilky. Dizajnová štúdia Novo stojí na platforme pre vozidlá C segmentu. Teda dnešná Kia Cee´d. Koncept však nemá tvar hatchbacku, ale skôr „4-dverového kupé“. Že by Kórejčania pripravovali konkurenciu pre Mercedes-Benz CLA?

Dizajnová štúdia Novo je pravdepodobne predzvesťou nového Cee´du. Niektoré riešenia však na sériovom aute asi neuvidíme. Na koncepte zaujme okrem tvaru kupé aj absencia B-stĺpika. V prednej časti ďalej nájdeme laserové svetlá a typický tvar mriežky chladiča značky Kia. Pri pohľade na Novo zaujme aj absencia klasických spätných zrkadiel. Tie nahradili dizajnéri kamerovým systémom. Pri pohľade na siluetu Nova si môžete všimnúť C-stĺpik, ktorým sa dizajnéri pravdepodobne inšpirovali od Porsche 911 Targa.

C-stĺpik Kii Novo sa nápadne podobá na oblúk z Porsche 911 Targa.

Zvláštnosťou kórejského konceptu je použitie pneumatík s “adaptívnym kónickým profilom“. Adaptívny kónický profil údajne zníži spotrebu paliva, zlepší odvod vody od pneumatiky a zvýši priľnavosť.

Pod kapotou konceptu by sme mohli čakať elektromotor alebo vodíkové pohonné ústrojenstvo. Veľkokapacitné batérie a nádrž na vodík však vo „vnútornostiach“ konceptu nehľadajte. Novo poháňa klasický spaľovací motor s turbom. 1,6 litrový agregát spriahli s 7-stupňovou dvoj-spojkovou prevodovkou.

 

Pri pohľade na otvorené dvere zaujme opäť absencia B-stĺpika, a teda veľkorysý priestor pre nastupovanie na zadné sedadlá. Ten vzniká vďaka otváraniu zadných dverí proti smere jazdy. Interiér vozidla nepôsobí veľmi futuristický a s niečím podobným by Kia mohla prísť aj do sériovej výroby.

V interieri dizajnovej štúdie nájdeme vplyv minimalizmu

Ďalšou zvláštnosťou kórejského konceptu je použitie pneumatík s “adaptívnym kónickým profilom“. Je to špeciálna pneumatika, ktorá sa dotýka vozovky len vonkajšími krajmi pneumatiky. Adaptívny kónický profil údajne zníži spotrebu paliva, zlepší odvod vody od pneumatiky a zvýši priľnavosť. Lepšiemu gripu pri menšej styčnej ploche pneumatiky sa však verí ťažko...

 

V budúcnosti žiadne auto s názvom Novo od Kii nečakajte. Súčasný koncept nám ukazuje smerovanie dizajnu kompaktných modelov značky. Mnoho prvkov z dizajnovej štúdie Novo teda pravdepodobne uvidíme na novej Kii Cee´d.

 

Zdroj: tlačová správa, autoblog