Kia má v tejto chvíli na trhu dvojicu elektromobilov – modely EV6 a EV9, ktorý už čoskoro doplní v auguste odhalené SUV EV5. Tým ale ofenzíva kórejských batériových áut nekončí. Automobilka aktuálne predstavila ďalšie dve vozidlá: crossover EV3 a zodvihnutý liftback EV4.

Obe autá boli odhalené ako koncepty, na príklade päťky i deviatky je ale zrejmé, že nebudú mať ďaleko k sériovej podobe.

Toto konštatovanie sa týka predovšetkým Kie EV3, ktorá je nepriamym nástupcom modelu e-Soul. Podľa aktuálnych informácií by sa mal tento automobil začať predávať už v priebehu budúceho roka, pričom podľa britských médií by jeho základná cenovka nemala prekročiť hranicu 33 tisíc eur.

To by bola v zásade pozitívna správa s ohľadom na fakt, že posledná verzia e-Soulu začínala na hranici 35 700 eur, vyššie uvedené číslo ale samozrejme nie je oficiálne a je preto nutné brať ho s rezervou.

EV3 by mala stáť na upravenej, respektíve skrátenej verzii známej modulárnej platformy E-GMP, výrobca sa však rozhodol technické detaily nezverejňovať. Aj kvôli blízkym rozmerom o čosi väčšieho sériového modelu EV5 predpokladáme, že by výkony trojky a kapacita batérií mohli byť podobné, tak by sme si ich mohli v stručnosti prebehnúť.

Základná Kia EV5 má jeden elektromotor s výkonom 160 kW (218 koní) a kapacitu akumulátora 64 kWh. Long Range kombinuje identickú pohonnú jednotku s batériou zväčšenou na 88 kWh. Väčší akumulátor bude Kia predávať aj s vrcholnou štvorkolkou so systémovým výkonom 230 kW, teda 313 koní.

Samozrejme je možné, že EV3 bude mať symbolicky zredukovaný výkon vo vrcholnom prevedení, aby zbytočne nekonkurovala EV5. Navyše päťka bude výlučne pre domáci kórejský trh k dispozícii s ešte menšou batériou s kapacitou 58 kWh, čo by mohol byť základ najdostupnejšieho menšieho modelu, na fakty si ale ešte chvíľu počkáme.

Z iného cesta...

Iný typ klientely bude chcieť osloviť ďalší nový elektromobil z dielní Kie, ktorý avizuje druhý koncept EV4. Má pomerne neobvyklé a originálne tvary, vo svojej podstate sa ale snaží spojiť liftback (možno sedan, spôsob otvárania kufra Kórejci neprezradili) so svetom crossoverov.

V princípe by mohlo ísť o priamu konkurenciu pre tiež zodvihnutý Polestar 2, teda ak dva roky starý model švédsko-čínskej značky vydrží na trhu do roku 2026.

Na čísla a technické detaily opäť nečakajte, Kia ich nezverejnila, z dostupných zdrojov a zákulisných informácií ale vyplýva, že by malo ísť o menší model ako je Ioniq 6 sesterskej automobilky Hyundai. Aj toto je ale variácia na tému E-GMP a od tohto jadra asi nebudú príliš vzdialené ani výkony (od 218 do 313 koní) či kapacita batérií (58 až 88 kWh).

Interiéry konceptov vám popisovať nebudeme, nepochybne sa v jednoduchom dizajne zorientujete a zhodnotíte ho i sami, ešte jednu dôležitú drobnosť ale máme. Kia v rámci premiéry modelov EV3 a EV4 prezradila, že pracuje na ešte menšom aute. Ponesie označenie EV2, a aj preto si trúfame predpokladať, že to uvedenými číslami neskončí a Kórejci postupne pridajú najmenší typ EV1 a zhora časom vsunú medzi dnešnú EV6 a EV9 ďalšie dve autá.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 24 obrázkov

zdroj: Kia