Kórejci pred pár dňami dorazili na newyorský autosalón s pozoruhodnou novinkou nazvanou Kia K4. Vyzerá mimoriadne originálne a napriek tomu, že má siluetu liftbacku so splývajúcou zadnou časťou, v skutočnosti ide o sedan, takže jeho zadné okno ostáva po otvorení veka batožinového priestoru na svojom mieste.

Priznávame, ignorovali sme ho. Šanca, že sa práve tento model dostane do Európy, je podľa nás minimálna. To však bola chyba.

Pod našim radarom totiž kvôli tomu podkĺzla druhá súbežná premiéra ďalšieho zaujímavého auta, ktoré by sa na starý kontinent teoreticky dostať mohlo. Hovoríme samozrejme o druhej karosárskej verzii tohto istého auta, ktoré Kórejci nazvali K4 5DR.

Médiá za Atlantikom tento päťdverový hatchback väčšinou ignorovali. Články o premiére K4 väčšinou sprevádzali obrázky sedanu, a aj preto sme odhalenie druhého vozidla spočiatku nezaregistrovali.

Čo je na novej Kii K4 5DR interesantné, asi nemusíme príliš zdôrazňovať. V prvom rade je to fakt, že automobilka oficiálne potvrdila, že začne hatchback predávať na severoamerickom trhu. Kórejský koncern autá tohto typu v USA už predával – išlo o modely Cerato a Forte... Ktoré sa v Európe začali vyvíjať samostatne ako Ceed.

Medzičasom sa ohlásili aj austrálske médiá, ktoré potvrdzujú, že k protinožcom dorazí nová K4 v priebehu budúceho roka, aby nahradila Kiu Cerato, ktorá bola tiež predstavená v roku 2018 ako sesterský model európskeho Ceedu.

Je to Ceed?

Nechceme samozrejme robiť predčasné návrhy a tvrdiť, že práve odhalená Kia K4 ukazuje, ako bude vyzerať nástupca nášho Ceedu, ale myslíme si, že táto teória nemusí byť nezmyselná.

Ak by sa tak skutočne stalo, hatchback pochopiteľne dostane inú techniku prispôsobenú európskej legislatíve, to ale neznamená, že sa nemôžeme pozrieť, čo budú mať pod kapotou americkí zákazníci. Tí dostanú na výber medzi benzínovým atmosférickým štvorvalcom s objemom 2,0 litra, alebo preplňovanou jedna-šestkou.

Slabší dvojliter má 149 koní, 180 Nm a pohon predných kolies prostredníctvom automatu s plynulou zmenou prevodového pomeru. Silnejšie turbo ponúkne 193 koní a k tomu 265 newtonmetrov, ktoré bude spracovávať osemstupňová automatická prevodovka.

K4 sa dostane na severoamerickom trhu k prvým zákazníkom už v druhej polovici tohto roka. Ceny známe nie sú, ale výrobca na ňu dá záruku 10 rokov alebo 160 tisíc kilometrov a sľubuje, že v základnej výbave bude až 29 bezpečnostných či asistenčných systémov.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 18 obrázkov

zdroj: Kia