Nemecké voľby sú za nami. Staronovou kancelárkou je opäť Angela Merkelová. Keďže pred voľbami pri príležitosti otvorenia autosalónu vo Frankfurte sme počuli silné slová o zrušení nezmyselných emisných limitov Európskej únie, teraz prichádza čas na činy. Zdalo sa, že ekočasy končia. Vyzerá to tak, že kancelárka neostane len pri prázdnych slovách. Sľuby a realita sa však aj napriek tomu začínajú rozchádzať.

V dohľadnej dobe sa zrušenia emisných limitov obávať rozhodne nemusíme.

Nemecku sa nepáči fakt, že od roku 2020 začína platiť emisný limit, ktorý diktuje pre všetky nové autá priemernú úroveň emisií na hodnote 95 g CO2/km, čo v preklade znamená spotrebu benzínu 3,96 l/100km.

 

Podľa slov samotnej Merkelovej si Európa musí uvedomiť, že je globálnym hráčom. Strata jej konkurencieschopnosti by bola pre nemecký automobilový priemysel katastrofou. Predstavený plán je teda ťažko pochopiteľný.

 

Emisný limit 95 g CO2/km pre nové autá od roku 2020 platiť nebude. Nemecko chce jeho platnosť posunúť o 4 roky. V roku 2024 budeme všetci priemerne na 100 km tankovať 3,96 litra benzínu, resp. 3,56 litra nafty.

Angela Merkelová si pred voľbami naháňala voličov všetkými možnými spôsobmi. Skoro sme ju "volili" aj my. :)

Žiadne rušenie limitov sa nekoná. Angela Merkelová predstavila len čiastočné odloženie platnosti novej regulácie. To znamená, že od roku 2020 bude musieť emisný limit 95 g CO2/km spĺňať len 80 percent nových automobilov. Ostatné dostanú výnimku, ale len do roku 2024. Po tomto roku bude limit platiť bez rozdielu pre všetky nové automobily.

 

Kancelárka teda navrhuje čiastočné odloženie platnosti regulácie o 4 roky. Vyzerá to tak, že jej vyhlásenia staré len niekoľko týždňov boli len súčasťou  predvolebnej kampane.

 

Zdroj: autoweek.nl

Prečítajte si aj:  Európske znižovanie emisií naráža na odpor Nemecka. Končia ekočasy?