Krásna predstava však? Vráťme sa ale do reality a povedzme si niekoľko faktov o kráske hore bez. Najnovší rival McLarenu 720S Spider je ľahší a výkonnejší ako predchodca. Oproti 488 Spider ušetrilo F8 20 kilogramov a je tak iba o 20 kg ťažšie, ako hardcore model 488 Pista Spider. Ešte k tomu je jeho aerodynamika o 10 % efektívnejšia ako pri 488 Spider. A pri F8 nepocítite akýkoľvek úbytok komfortu. To isté platí aj o karosérii. F8 Tributo som chválil už keď prišlo, no keď zhodilo strechu… wau. Naozaj sa vo mne opäť prebudilo to dieťa, ktoré by si ho najradšej dalo na pozadie plochy a nalepilo na stenu.

Z 0 na pokazený účes pod 3 sekundy

F8 Spider je takisto aj silnejšie, konkrétne o 50 koní. Pod kapotou je najsilnejšia V8 v histórii Ferrari. 3,9-litrová, dvomi turbami preplňovaná V8 dosahuje výkon 530 kW (720 k) a krútiaci moment 770 Nm rovnako, ako pri F8 Tributo. Výkon na cestu prenáša 7-stupňová dvojspojková automatická prevodovka cez zadné kolesá. Na 100 km/h vystrelí za 2,9 sekundy a pojazdný kadernícky salón dokáže lietať až 340 km/h.

F8 Spider alebo Tributo? Ktoré by ste brali vy?

Úspory na hmotnosti dosiahli pomocou adaptácie niekoľkých dielov z pretekárskej 488 Challenge a aj Pisty. Napríklad sacie potrubie pomohlo zvýšiť výkon a výfukové potrubie ušetrilo až 9,7 kg. F8 Spider je takisto vybavené aj filtrom pevných častíc, aby vyhovelo európskym emisným normám.

Na záver úplne najpodstatnejšia informácia. Na stiahnutie/vytiahnutie strechy stačí 14 sekúnd a je možné to robiť do rýchlosti 45 km/h.

Foto: Ferrari