Toto je výpis značiek, ktoré si miesto v tomto rebríčku ozaj zaslúžia. Samozrejme, mohlo by ich byť podstatne viac. Toto sú však favoriti, no v negatívnom význame. 

BMW

BMW E36/E38/E39/E46. Jedna veľká katastrofa. Kto povie, že jeho BMW z tej doby nehnije, tak o ňom nevie všetko. Povedzme taká trojka E46. Hrdzavá kapota, hrdzavé blatníky, hrdzavé kufrové dvere... až po prahy. BMW však malo problémy s hrdzou aj pred tým. Tých áut však už je minimum a s vyváraním sa pri kúpe ráta.

Dacia

Značka, ktorú prebral v 90. rokoch francúzsky Renault. Hlavnou úlohou bolo zaplniť dopyt po lacných autách. Vsádzali na jednoduchú konštrukciu, kde sa nemá čo pokaziť. A predsa sa našlo... Dalo by sa toho určite menovať viac. Niekoľkoročné kusy boli zhnité ako ementál. Samozrejme, bavíme sa o už tej modernej histórii značky. A čo bolo na tom najsmutnejšie? Predajcovia to nechceli reklamovať. Áno, poviete si, je to lacné auto. To, že je niečo lacné ako nové, ešte to neznamená, že to má do pár rokov zhrdzavieť. Značná korózia teda dobré meno značke nespravila.

Fiat Punto Mk1 a Mk2

Super autíčka do mesta, na učenie... S drobnými údržbami mechanických vecí, síce s horšou elektrikou, ale i tak slúžili dobre a verne. A potom prišla na rad korózia. Mystický železopotkan zožerie takmer všetko. S kamarátom som bol pozerať niekoľko kusov týchto áut. Zo všetkých bolo karosársky zdravé iba jedno. A to preto, lebo sa oň majiteľ staral ako v bavlnke.

Ford

Focus Mk1 som pred časom odporúčal ako prvé auto pre začiatočníka za málo peňazí. Auto s najlepšími jazdnými vlastnosťami v triede. Dokonca získal titul Auto roka. Ale aj Mondeo Mk2, Ford Puma, Tranzit, to všetko doplatilo často práve na hrdzu. A pritom to boli autá, ktoré poskytovali vlastnosti, ktoré by ste inde hľadali len veľmi ťažko.

Mazda

Pri tejto značke je ťažké rozhodnúť sa kde začať. Nájsť nehrdzavú Mazdu je rovnako ťažké, ako politika, ktorý nekradne... Spoľahlivé a odolné autá umierajú na koróziu. Mazda 121/323/626 až po 2ky, 3ky, 6ky. Hrdzavejú ako staršie, tak novšie  kusy. Nedajte sa pri nových ukecať, že sú na tom už dobre. Sú na tom lepšie, ale nedosahujú ani priemer.

Mercedesy z druhej polovice 90. rokov

Veľká tragédia. Mercedes sa do dejín z pohľadu ochrany karosérie zapísal rovnako ako výbuch Černobyľu v r. 1986. V druhej polovici 90. rokov prišli na trh doslova a do písmena hniloby na kolesách. Tie autá zhrdzaveli veľmi rýchlo. A je to jedno, či to bolo Céčko, Éčko, MLko... Hnili všetky zaradom. Dvere, blatníky, kapoty. No to bol len povrch. Odhnívali nosné časti, misky tlmičov... Je veľká hanba, že ochranu takto podcenili.

Nájsť takto hrdzavý starý Mercedes nie je vôbec ťažké

Volkswagen 90. roky

Auta s nesmrteľným TDI pod kapotou. Vyhľadávané a uctievané nielen mládežou. Ale za relatívne staré zhnité autá pýtať nekresťanské peniaze? Nech sa nik nehnevá, ale dvakrát by som si zvážil kúpu takého Golfu III. Keď sa rozhodnete kúpiť Mk3 za málo peňazí, pripravte sa na to, že celú podlahu budete robiť na novo. Golf IV na tom bol už lepšie, ale aj tak korózia nielen povrchových dielov nie je úplne bežná. Ani Passaty, či Sharany na tom neboli o nič lepšie...

Foto: shutterstock, curbsideclassic.com, youtube