Lamborghini predstavilo Gallardo v roku 2003. To je už 10, áno, slovom desať rokov, čo je tento supercar s nami. Za ten čas prešlo niekoľkými vylepšenia a Lamborghini vytvorilo viac ako desať špeciálnych edicií. Po desiatich rokoch sa Gallardo poberie na zaslúžený odpočinok. Ja si nepamätám iný supercar, ktorý by sa vyrábal 10 rokov. Podľa zdroja blízkeho fabrike Lamborghini sa môžeme tešiť na nástupcu Gallarda.

Lamborghini tvrdo pracuje na nástupcovi Gallarda. Už ho stihli prevetrať aj maskované na ceste.

Auto však neuvidíme na najbližšom autosalóne vo Frankfurte. Lamborghini nám podobu nástupcu Gallarda ukáže až v Ženeve. Je to logické, pretože práve tu predstavili aj Gallardo. Šušká sa už niečo aj o mene nového auta. S veľkou pravdepodobnosťou ho Lamborghini nazve Cabrera, zatiaľ sa však používa kódové meno LP724. Meno Cabrera zapadá do tradície pomenovávať autá podľa rodov španielskych býkov.

Tak ako Gallardo, aj jeho nástupca bude zdielať techniku s Audi, konkrétne s novou generáciou Audi R8. Pri výrobe nového priestorového rámu skombinujú hliník a karbón. Jeho hmotnosť bude v prípade novej R8 198 kg a pre LP724 uberú ďalšie 3 kg. Teda hmotnosť rámu nového Lamborghini bude vynikajúcich 195 kg!

Nový priestorový rám používa hliník a karbón. Takže hmotnosť auta nepresiahne 1500 kg. Spolu s výkonom 600 koní a pohonom všetkých kolies to sľubuje more zábavy.

Nástupca Gallarda narastie do dĺžky, ktorá by však nemala prekročiť 4500 mm. Šírka a výška zostanú rovnaké ako pri Gallarde, teda 1900 mm a 1165 mm. Lamborghini zväčšilo rázvor na 2600 mm. LP724 tým získa viac miesta pre dvojčlennú posádku. Aj keď auto mierne narastie, vďaka karbónom vystuženým plastom a hliníku jeho hmostnosť neprekročí 1500 kg.

Fabrika namontuje do LP724 atmosférický V10 s objemom 5,2 litra. Pôjde o evolúciu súčasného motora používaného v Gallarde. Lamborghini z neho dostane výkon 441 kW (600 koní) a krútiaci moment 542 Nm. Aby boli aj eurobyrokrati spokojní, motor vyhovie norme Euro 6. Pri Lamborghini sme si už zvykli na pohon všetkých kolies, nové LP724 ho bude mať tiež. Pre zástancov klasiky Lamborghini namontuje do auta 6 stupňovú manuálnu prevodovku a pre tích ostatních 7 stupňový dvojspojkový automat. LP724 už absolvovalo prvé testy na ceste. Bolo síce zamaskované, ale značí to, že sa aute neúnavne pracuje.

Zdroj: autocar.co.uk