Tím Homola Motorsport od leta neskrýval ambície získať pre Maťa titul Majstra Európskeho pohára cestovných áut. Bola by to veľkolepá vec pre Slovenský motoršport. Za istých okolností bolo teoreticky možné 10 bodovú stratu na priebežne prvého jazdca vybojovať späť. Žiaľ, veľkolepá vec sa nepodarila, no veľká určite áno! Matej Homola je vicemajster ETCC. Ako to cez víkend prebiehalo sa dozviete nižšie.

 

Masarykov okruh, Brno. Práve tu sa minulý víkend odohralo finále Európskeho pohára cestovných automobilov a práve tu sa o titul bili dvaja najlepší piloti seriálu, Slovák Maťo Homola a Čech Petr Fulín. Maťo mal síce 10 bodovú stratu, no bol rozhodnutý zabojovať o titul. V motoršporte sa môže stať všetko, takže nič nebolo stratené. Pozrime si priebeh pretekárskeho víkendu nového vicemajstra Európy.

Maťo v piatkových tréningoch bojoval s pneumatikami s malou priľnavosťou. To vôbec nebol dobrý štart do najdôležitejších pretekov sezóny 2013.

Oba piatkové tréningy jazdil Maťo na starých pneu, ktoré používal počas testovania pred dvoma týždňami. Jeho súperi nasadili nové sady, a tak Maťo skončil na 3. a 4. mieste. Podľa Maťových slov trať nemala dobrú adhéziu a jemu to vôbec nevyhovovalo.

V sobotnom tréningu už všetci museli použiť pneumatiky zo Sicílie (z predchádzajúcich pretekov v Perguse) a tak sa podmienky vyrovnali. Maťo sa zlepšil o 1s a obsadil v tréningu 2. miesto. Do kvalifikácie išiel s novými pneumatikami. Auto sa však nesprávalo podľa očakávania a tím tak musel meniť nastavenie. S novým nastavením bol Maťo rýchlejší, zbrzdili ho ale pomalšie autá, takže vybojoval len 4. miesto. Po kvalifikácii sa pretekári Michal Matějovský a Ferenc Ficza nedostavili na váženie a dostali penalizáciu v podobe troch miest na štarte. Jeden z nich bol pôvodne tretí a tak Maťo štartoval do prvých pretekov z 3. miesta.

Nedelný ranný warm-up Maťo vyhral a povedal: „Dnešný ranný warm-up dopadol pre nás veľmi dobre. Skončil som na 1. mieste a spravil som svoj najlepší čas tohto víkendu. Auto fungovalo výborne, nemal som žiadne problémy. Po včerajšej nevydarenej kvalifikácií sme zmenili nastavenie auta a do pretekov si veríme. Držte nám palce!“

Zdá sa to len nám, alebo sa na stupienkoch z výsledkov nik neteší.

V prvých pretekoch Maťo vybojoval 2. miesto a tak sa v predstihu stal vicemajstrom Európy! No stále bolo o čo bojovať.

Hneď po letmom štarte prvých pretekov sa Maťo prebojoval na 2. miesto. Snažil sa vytvárať tlak na Petra Fulína, no nepodarilo sa mu ho predbehnúť. Petr si začal postupne budovať náskok. Využil výhodu domáceho prostredia a Maťovi zostalo striebro, čím sa už v predstihu stal vicemajstrom Európskeho pohára cestovných automobilov ETCC.

Nóóó, toto je už lepšie :) Historický úspech pre Slovenský motoršport.

Maťo Homola sa stal prvým Slovákom, ktorému sa podarilo získať veľký úspech v podobe vicemajstra Európskeho pohára cestných automobilov ETCC. Gratulujeme!

Do druhých pretekov štartovala prvá osmička v obrátenom poradí. Teda Maťo Homola zo siedmeho a Petr Fulín z ôsmeho miesta. Pevný štart Maťo zvládol bravúrne a prebojoval sa na tretie miesto. Potom predbehol Maria Dablandera a dostal sa na druhé miesto za Petra Fulína. Na 2. mieste zostal až do konca pretekov. „Preteky som si užil, snažil som sa ísť najrýchlejšie ako viem, ale na víťazstvo to dnes nebolo. Petr bol rýchlejší a víťazstvo a celkovo titul Majstra Európy si zaslúžil. Aj touto cestou by som chcel jemu a jeho tímu pogratulovať,“ povedal nový vicemajster Európy.