Oproti A-čku je novučičké GLA však poriadny kus auta. I keď zdieľajú platformu MFA s rovnakým rázvorom kolies 2699 mm, v ostatných rozmeroch je niekde inde. Dlhé je 4417 mm, na šírku má 1805 mm a vysoké je 1494 mm. Veľkosť auta poznať i v batožinovom priestore, ktorý ponúka 421 litrov, resp. 836 l. Zadné sedadlá je možné sklopiť pod požadovaným uhlom, a nie len buď všetko - alebo nič. Hrana zadných dverí je znížená pre lepšiu manipuláciu s batožinou, okrem toho sú dvere elektricky ovládané. I napriek tomu, že je to SUV, má veľmi dobrý súčiniteľ odporu vzduchu - 0,29. Pomohlo tomu zakrytovanie podvozku a minimum rušivých detailov karosérie. 

Pod kapotou Mercedes ponúkne dva benzínové motory, 1,6 a 2,0 litrový agregát s výkonmi 156 k v GLA 200 a 211 koní v GLA 250. Vznetové motory sú taktiež dva. Motor s objemom 2,2 litra v GLA 200 CDI ponúkne zákazníkom 136 koní a krútiaci moment 300 Nm. Vedľa toho GLA 220 CDI pri rovnakom objeme produkuje 170 koní a 350 Nm. V ponuke bude možnosť voľby medzi predokolkou a pohonom všetkých štyroch kolies s novou generáciou pohonu 4Matic. Predokolky budú spriahnuté so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, štvorkolky 4Matic zasa so sedemstupňovým dvojspojkovým automatom. U modelov je možné si zvoliť pohon, možné tak nie je jedine u GLA 200, ktoré bude iba s predným pohonom. 

Bezpečnostných asistentov bude mať GLA dostatok, spomeňme napríklad Collision Prevention Assist, teda systém držania odstupu za vozidlom fungujúceho na princépe radaru. S paketom Plus je tento asistent funkčný až do rýchlosti 200 km/h. Taktiež systémy pre ochranu pri náraze zozadu, adaptívne svetlomety alebo autonómne parkovanie. Ceny zatiaľ známe nie sú, tie sa dozvieme po premiére vo Frankfurte a do predaja príde následne v novembri.