Ako potvrdzujú viaceré špionážne foto zo Škandinávie, nemeckí inžinieri už finalizujú top verziu novej generácie triedy E, typ W213. Nie je žiadnym tajomstvom, že E63 AMG bude v ponuke s pohonom oboch náprav 4matic. Aby však auto ostalo pre špeciálne príležitosti zábavné a dosť akčné aj pre suché, či mokré povrchy, šéf AMG Tobias Moers potvrdil, že fanúšikom driftu a drania pneumatík do auta naprogramujú drift mód.

Je zrejmé, že vývojári Fordu s novým Focus RS III. generácie otvorili novú kapitolu, z ktorej sa nehanbia čerpať aj prémioví výrobcovia. Asi je málo pravdepodobné, že Mercedes nazve túto funkciu drift mode, pretože je veľmi pravdepodobné, že na toto meno má Ford ochrannú známku. Nech sa však volá akokoľvek, dá sa očakávať, že driftovať s novým E63 AMG bude o poznanie jednoduchšie než s Focusom. So superhothatchom je to napriek tejto funkcii stále ozaj náročný manéver, na ktorý treba nielen vysoko nadpriemerné vodičské zručnosti, ale aj širokú cestu bez bariér, pre istotu.

Jedným z dôvodov bude nielen podstatne dlhší rázvor nového Éčka, zásadne väčší výkon (575 k a 610 pre verziu S) a krútiaci moment prepĺňaného V8, ale hlavne fakt, že AMG riešenie dokáže poslať na zadnú nápravu celých 100 % krútiaceho momentu. Ford Focus RS v tomto smere zvládne 70 %.

Použitie permanentného pohonu 4x4 však veľkému a nie ľahkému autu ponúkne nevídané schopnosti. Výkonnejšia verzia E63 AMG S má byť schopná zrýchliť na stovku len za 3,5 sekundy!