Chybné nastavenie

Pretekársky víkend v nemeckom Oscherslebene odštartoval dvomi voľnými tréningami. V prvom z nich jazdil Maťo len na starých pneumatikách, hľadal to správne nastavenie a po dvoch rokoch si pripomínal trať. Množstvo pretekárov obulo už nové pneumatiky, čo znamenalo, že Maťov výkon stačil len na 20. najlepší čas. V druhom voľnom tréningu, ktorý bol dvakrát prerušený červenými vlajkami už Maťove výkony stačili na 8. miesto, čo prinieslo potrebnú dávku optimizmu pred sobotňajšou kvalifikáciou. Do kvalifikácie spravil tím niekoľko malých zmien na geometrii, čo sa neskôr ukázalo ako nie príliš šťastné. Maťo doslova „žmýkal“ auto ako sa len dalo, no bojoval s nedotáčavosťou a nebol schopný zajazdiť lepší ako 13. čas, čiže sa nedostal ani do druhej časti kvalifikácie. Výsledná pozícia znamená rovnaké štartové miesto do oboch pretekov.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Všetko zlé je na niečo dobré

Preteky štartovali o 13:40 a hoci to na okruhu Motorsport Arena Oschersleben vyzeralo na dážď, obloha sa roztiahla a preteky nakoniec boli suché. Maťovi sa podarilo trocha „zaspať“ štart a hneď sa pre neho natlačilo 6 jazdcov. Toto však nakoniec nebola vôbec zlá situácia, keďže pred ním došlo k veľkému počtu kontaktov, z ktorých dokázal benefitovať. Pri poslednom predbiehacom manévri dostal Maťo veľkú ranu na pravé zadné koleso, ktoré bolo úplne vytočené smerom von, no napriek tomu dokázal dojazdiť preteky. 

Po prehodnotení incidentu, ku ktorému došlo počas pretekov, bol francúzsky  pretekár Panciatici penalizovaný za kontakt s J. Bäckman, dostal 30 trestných sekúnd. Trest sa nevyhol ani Maťovmu tímovému kolegovi, A. Bäckmanovi, ktorý bol diskvalifikovaný za vozidlo nespĺňajúce predpisy, čo posunulo Maťa Homolu na šieste miesto! To znamená, že v celkovom hodnotení získal slovenský pretekár viac bodov a posunul sa na priebežné tretie miesto šampionátu.

Kontaktné druhé preteky

V druhých pretekoch zaznamenal Maťo Homola výborný štart a ešte v prvom kole sa posunul o jedno miesto dopredu. Hneď v druhom kole prišli prvé kontakty s Filippim, ktorý agresívne predbehol Maťa v druhej zákrute a vytlačil ho mimo ideálnu stopu. Maťo tak prišiel o svoje miesto a pokračoval na 13. priečke. Vo štvrtom kole sa po drobnej jazdeckej chybe pred Maťa tlačil Potty, pričom došlo ku kontaktu medzi ním a Maťom. Potty sa pretočil a po tomto kontakte došlo k poruche Maťovho auta, kedy mu zhasla kompletne celá prístrojová doska a po pár sekundách aj motor. Maťo sa len na zotrvačnosť dostal na začiatok boxovej uličky a z pretekov musel odstúpiť, auto nebolo možné opäť naštartovať.

“Hnevá ma to. Nielen, že som preteky nedokončil, ale ešte som aj dostal trest, za kontakt s Pottym. Nepríde mi to fér, Potty mi nenechal miesto a natlačil sa na mňa, po čom sa pretočil. Ja mám za to trest 5 miest na štarte najbližších pretekov,” povedal po pretekoch rozhorčný Maťo Homola. Napriek tomu sa však v priebežnom hodnotení šampionátu drží na 4. mieste, s minimálnym bodovým rozdielom od dvoch jazdcov pred sebou. Najbližšie preteky čakajú na Maťa už 21.-22.9. španielskom okruhu Circuit de Barcelona Catalunya.