Týchto dňoch začína aj najťažšia rally sveta, Dakar. Nuž, pravý Dakar to už nie je, v minulosti presunutý do Južnej Ameriky, tento rok štartuje na Blízkom Východe. Afrika je stále mimo hry. A práve tam sa dá dostať cez Rally Budapešť Bamako, ktorá je v mojich očiach asi najťažším podobným podujatím.

Áno, existuje aj takzvaná Mongol Rally, z Londýna do Ulaanbaatar, v poslednom období však zmenená do ruského mesta Ulan Ude. Táto rally je skôr určená pre autá s menším „budgetom“, (skôr malým ako menším) a neprechádza až tak ťažkým terénom, ako sú nástrahy v Afrike. Nemyslím len z hľadiska krajiny a vozovky, avšak skôr z pohľadu bezpečnosti. Povedzme si na rovinu, Afrika je dodnes stále asi najmenej bezpečný kontinent.

A práve do týchto končín sa Rally Budapešť Bamako dostane. Samozrejme, existujú bezpečnostné kontroly a sprievodné akcie, avšak do súťaže sa zapoja viac-menej tímy s menším finančným kapitálom na stavbu vozidla a samotné zázemie počas súťaže. Nuž, a tak sa dostávame k môjmu susedovi.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Keď mi po prvýkrát povedal, že ide na podobnú akciu, veľmi som mu neveril. Predsa, kúpiť si Patrola ešte nie je záruka. Avšak po pár mesiacoch, keď sa na aute pracovalo, upravovalo, testovalo na rôznych kopcoch aj podkladoch a zaplatili sa štartovné podmienky, už som nemal pochybnosti, či to nie je žart.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

Zoznam všetkých úprav na aute je skutočne veľký, nemá zmysel všetko rozpisovať. Posádka však bude tvorená 3 pasažiermi, teda jeden bude spať v aute a ďalší dvaja hore na streche. Z priložených fotografií je myslím viditeľné, že nejde len o „trocha“ upravené auto. Nechcem podceňovať iných účastníkov, ale medzi prihlásenými vozidlami som videl aj také, ktoré asi nie sú na „púštnu“ rally úplne najvhodnejšie. Okrem rôznych Defenderov, Land Cruiserov či Pajero tam nájdete aj prihlásený Citroen C5, Nissan Sunny, alebo Mercedes 190 D generácie W201. Aj keď štartujú v rôznych iných disciplínach, predsa terén s rôznymi úsekmi bez kontroly môže byť veľmi zradný. Ale však nechajme sa prekvapiť.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Začiatok rally je 31. januára v Budapešti. Prvé dni budú na presun do Marrákešu po bežných cestách. Až tam začína to pravé dobrodružstvo, kde jednotlivé denné úseky budú mať od 200 do 400 km. Afrika začína Marokom, ďalej Mauretániou, Senegalom, Guineou a končí v Sierra Leone, v hlavnom meste Freetown.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

Áno, aj z bežného Rally Dakar budete mať denné „updaty“, avšak tím so zázemím mechanikov a peniazmi je asi o niečom inom, ako aktuálne info z takejto rally, v ktorej sa musíte spoliehať prakticky len na seba a svoje predchádzajúce skúsenosti, no nie? Neviem, aký budú mať chalani prístup na internet, avšak pri každej príležitosti mi budú posielať aktuálny stav a fotky z cesty. Sám som zvedavý, ako to dopadne, určite si to nenechám pre seba a budem vás informovať. Verím, že aj medzi vami sa nájdu tí, ktorých to bude zaujímať.