Rovno na úvod, čo si myslíš o SlovakiaRingu?

 

Mal som ho veľmi rád! Pred pár rokmi sa mi tu podarilo vyjazdiť pódium. Musíte tu naozaj využiť vaše schopnosti v technických zákrutách, takže som si myslel, že mi trať bude sedieť. Tento víkend mi však vôbec nesadla, a preto musím povedať, že v tomto momente ju príliš rád nemám.

Okrem horizontov je pre okruh veľmi typická rýchla druhá zákruta. Ideš ju na plno?

 

Môžem ju ísť na plno, dá sa to. Ale tento víkend som to nerobil, lebo s týmto autom je to naozaj na limite a rozhodli sme sa radšej pre bezpečné preteky, bez zbytočného výletu mimo trať.

V roku 2016 si bol tímový kolega s Maťom Homolom. Si s ním stále v kontakte? A ako ste spolu vychádzali, kým ste zdieľali jednu garáž?

 

Maťo je skvelý, talentovaný chalan. Rok 2016 bol mojím prvým rokom v medzinárodnom pretekaní, takže to bol pre mňa taký “študijný” rok. Veľa som sa od neho naučil. Mali sme skvelé vzťahy a z času na čas sa stále porozprávame.

Kto je tvojím najväčším rivalom na štartovom rošte?

 

Myslím, že ja. Všetkých jazdcov vnímam ako rivalov, ale nikoho nejako extra špeciálne. Všetci chceme vyhrať.

Je nejaká iná séria, ktorej by si sa rád zúčastnil?

 

V tomto momente nie. Chcem sa na 100 % sústrediť na WTCR.

Berieš WTCR ako absolútny vrchol pretekov cestovných vozidiel, alebo je nejaká séria, ktorá ho prekonáva? 

 

Myslím, že čo vidíme teraz vo WTCR je niečo, čo sa ešte nikdy nestalo. Je tu tak veľa skvelých jazdcov, ktorí povyhrávali veľa šampionátov. Potom tu máme aj talentovaných nováčikov, takže označenie Super Grid je oprávnené. Ako ste mohli vidieť v prvých 3 pretekárskych víkendoch, o súboje nie je núdza a táto sezóna bude poriadne tvrdá.

Ak by si mohol niečo zmeniť vo WTCR, čo by to bolo?

 

Zrušil by som kompenzačnú záťaž (záťaž pre auto, ktoré je aktuálne rýchle a vyhráva preteky). Je fajn, že máme BOP (vyrovnanie síl áut na rošte). To vytvára rovnakú šancu pre každého. Ale pridávanie extra hmotnosti je niečo, čo tú rovnakú šancu ničí. Bolo by skvelé, ak by všetky autá mohli jazdiť na váhe, s akou boli vyrobené.

Ako sa vyrovnávaš s tlakom, keď na teba niekto útočí?

 

Myslím, že to zvládam veľmi dobre, necítim žiaden tlak. Dostal som sa do takýchto situácií veľakrát, takže ma to zocelilo. Dokonca, občas mám tieto situácie aj rád, lebo to zvyšuje level adrenalínu.

A na záver k tvojmu bežnému životu. Na čom jazdíš, keď si doma?

 

V dennom živote jazdím takisto s Hondou Civic Type R.

Aha, a aké je tvoje vysnívané auto?

 

Bolo by skvelé sa iba tak viezť po uliciach Budapešti v Honde NSX!

Ďakujem za rozhovor!

 

Aj ja ďakujem!