TopSpeed.sk: Čo si myslíš o trati? Páči sa ti?
Yann​: Je to pekná trať, ale nesedí našim Hondám. Má príliš dlhé rovinky a na nich strácame. Atmosféra tu je však super!

Yann sa raduje po víťazstve na Hungaroringu v šampionáte WTCR. 

TopSpeed.sk: Nie je Hyundai príliš rýchly?
Yann​: To už nie je ani otázka. Sú veľmi silní, veď momentálne majú prvé a druhé miesto v šampionáte. Získavajú takmer všetky pole position, vyhrávajú takmer každé preteky, takže áno. Majú silné auto, dobré šasi, dobrý topspeed. Je ťažké ich dohnať, ale stále je v hre veľa bodov.

TopSpeed.sk: Sú schopné autá kategórie TCR preletieť obávanú druhú zákrutu na Slovakiaringu na plný plyn? 
Yann​: Áno, áno! Ideme na plný plyn cez zatáčku číslo 2 a číslo 9. Neviem, či aj ostatní, ale aspoň my sme schopní isť na plný plyn. Civic je silné auto v rýchlych zákrutách. 

Yann Ehrlacher vedie štartové pole pri svojom premiérovom víťazstve v Argentíne 2017.

TopSpeed.sk: V nadväznosti na predchádzajúcu otázku, ako rozdielne sú súčasné autá TCR v porovnaní s predchádzajúcimi špeciálmi TC1? Aký je hlavný rozdieľ?
Yann​: Hlavný rozdieľ je motor. Autá TC1 produkovali takmer 400 koní, autá TCR majú okolo 350 koní. Prevodovka je iná, autá majú omnoho menej prítlaku. Takisto aj brzdy sú menej výkonné. Ak sa však pozrieme na časy, TCR nie sú až tak pomalé. Na trati Villa Real sa časy pohybujú okolo 2 minút a na TC1 sme strácali 4-5 sekúnd. To nie je vôbec veľa, ak porovnáme cenu auta. Je to veľmi dobré auto, vnútri to vyzerá ako v pravom pretekárskom aute. Je to menší „downgrade“ oproti TC1, avšak miesto 16 áut na štarte, máme 27 áut. Netreba sa báť tak moc o auto, môžete bojovať vždy a všade a aj pre fanúšikov je to určite lepšie. 

TopSpeed.sk: Aké si mal pocity pri veľkej nehode na trati vo Villa Real? Z auta si musel vystupovať cez kufor.
Yann​: Bolo to naozaj desivé, pretože auto Teda Björka začalo horieť. Bol som uveznený v strede mely nemohol som ani len otvoriť dvere. Zvodidlá dokonca prenikli cez zadný blatník priamo do auta, takže to naozaj nebola príjemná spomienka. Bolo to hrozne nebezpečné a som rad, že sa nikomu nič nestalo. 

Yann uteká pred požiarom cez kufor za pomoci svojho tímového kolegu, Jamesa Thompsna. (Villa Real 2018)

TopSpeed.sk: A na záver. Máš nejakú vysnívanú sériu v ktorej by si chcel pretekať? 
Yann​: Vo všetkom! Dokonca aj v pretekoch ťahačov! (narážka na sprievodnú sériu podujatia na Slovakiaringu) Nie vážne, mám 22 rokov a som otvorený každej novej príležitosti. Dnes sa plne sústredím na cestovné autá, avšak ak dnes chcete ostať v motoršporte dlho, musíte byť flexibílny. Nevylučujem, že ma v budúcnosti uvidíte v GT autách, alebo v prototypoch.

TopSpeed.sk: Ďakujem ti Yann za rozhovor a želám ti veľa šťastia do tretích pretekov!
Yann​: Ďakujem, určite ho budem potrebovať.

Žiaľ, šťastie nebolo na jeho strane a v pretekoch sa po problémoch Yann umiestnil na 15 priečke.

Foto: fia.com, fiawtcr.com, tom coronel