Škoda v Ženeve nič zásadné neodhalila. Nový Superb ukázali ešte pred Ženevou a o výkonnejšej variante Octavie RS 230 sme vedeli ešte pred autosalónom. Česká značka však poskytla podrobnejšie informácie a nové fotky rýchlej Octavie RS 230.

 

Najväčšou a najzásadnejšou novinkou, ktorá poteší všetkých vášnivých vodičov je prítomnosť samosvorného diferenciálu.

Pod kapotou nájdeme identický motor 2,0 TSI ako v štandardnej RS. Tu však dostane 10 koní naviac a výsledný výkon je 169kW (230 koní). S príchodom silnejšieho motora sa podarilo zlepšiť akceleráciu. Verzia liftback s manuálom akceleruje na stovku za 6,9 sekundy. Octavia RS 230 prvýkrát v histórii dosiahne rýchlosť 250 km/h. Slabšia verzia RS sa zastaví v rozlete na 248 km/h. Nová RS 230 je teda historicky najrýchlejšia Octavia . Octavia RS 230 nepríde len v jednej špecifikácii. Zákazníci vyžadujúci mnoho prepravného priestoru budú môcť siahnuť aj po praktickejšej karosérii kombi. Pohodlnejší zákazníci zase môžu v príplatkovej výbave zaškrtnúť dvoj-spojkový automat DSG so šiestimi rýchlosťami.

 

Verzia RS 230 bude tou najrýchlejšou sériovou Octaviou histórie.

Najväčšou a najzásadnejšou novinkou, ktorá poteší všetkých vášnivých vodičov je prítomnosť samosvorného diferenciálu. Ten dostanú záujemcovia už v základnej výbave. Zákazníci ďalej môžu počítať s 19“ palcovými diskami s názvom Xtreme a pneumatikami Dunlop Direzza Sport. Okrem pár lakovaných dielov v čiernej farbe dizajnéri na zovňajšku nič nezmenili. V interiéri nájdeme len prešívanie v červenej farbe a lišty v prahoch dvier. Zamrzí, že v rámci vylepšení neprihliadli inžinieri aj na silnejšie brzdy. Bohužiaľ od rýchlej Škodovky nemôžeme čakať ani vypínateľný stabilizačný systém, ktorý by iste potešil mnohých vodičov.

Záujemcovia budú mať na výber medzi automatickou a manuálnou prevodovkou.

Najvýkonnejšia Octavia histórie zamieri do predaja v júni 2015. Výslednú cenu zatiaľ nepoznáme, ale oproti bežnej Octavie RS by nemala byť veľmi vyššia.

 

Zdroj: autoforum