Dacia sa rozhodla predstaviť druhú generáciu typu Duster dva týždne pred svetovou premiérou na autosalóne vo Frankfurte. Viem si predstaviť, že pre nikoho z vývojového tímu to nebola ľahká úloha. Cieľom celej firmy je, samozrejme, nepokaziť to, čo na ľudí fungovalo a s ohľadom na dobu vylepšiť mnohé ostatné. Na druhej strane je tu však tlak nepokaziť cenu... Dá sa to všetko vôbec skombinovať?

Nový Duster si nepomýlite

Je to nepochybne auto, ktoré mnohí spoznajú okamžite. Napriek tomu, že druhá generácia nemá s predošlou okrem mena spoločné azda vôbec nič, je jasné čo pred vami stojí. Napriek tomu, keď si pozorne pozriete morfózu predošlého typu na nový a prečítate si v titulkoch, čo o novej generácii hovoria dizajnéri, pochopíte, že napriek veľkej podobnosti je to kompletne nové auto. No zároveň akoby to bola len veľká modernizácia. A práve to je to, čo tvorcovia chceli. Urobiť nové auto, ktoré bude evolúciou mega úspešného predchodcu.

Vyzerá o triedu lepšie

Maska chladiča, ktorá sa rozširuje k svetlám je výrazná. Spolu s na tri časti delenými svetlami sú dominantou prednej časti. Opticky auto rozširujú ešte viac. Nový Duster má LED denné svietenie a dynamickejšie tvarovanú kapotu. Spodná časť nárazníka s matnou farbou podčiarkuje ochotu jazdiť aj mimo ciest. Zboku sú, rovnako ako predtým zrejmé svalnaté blatníky, no hlavne zvýšená bočná línia. Okná sú o poznanie menšie, čelné sklo je o 10 cm viac vpredu a má väčší sklon. Kabína vďaka tomu pôsobí vzdušnejšie a priestrannejšie. Zozadu je nový Duster drsnejší, svetlá sú menšie a širšie, umiestnené vyššie a viac v rohoch karosérie. No stále je to nepochybne Duster. Dacia sľubuje hodnotnejší interiér a nové prvky zábavy pre posádku. O technike či iných detailoch sa dozvieme viac o dva týždne pri oficiálnom predstavení.