Korózia je pre staršie autá normálna vec. Modernejšie autá majú antikoróznu ochranu karosérie. No nie všetky, žiaľ stále to nemožno považovať za absolútnu samozrejmosť. Špeciálne pri veľmi lacných autách nie. A niekedy môže nastať chyba vo výrobe, alebo továreň má zlú kvalitu výroby. V Británii sa majitelia na fórach sťažujú na problém s koróziou Dacie Duster. Ide však o nové autá...

Majitelia Dusterov v Británii na zánovných autách objavili počiatky hrdze na viacerých miestach karosérie naraz. Dacia tieto chyby všetkým odstraňuje v rámci záruky.

Cenovo dostupné a v zásade veľmi dobré auto, Dacia Duster nás presvedčila aj osobne vo videotestoch. Za tie peniaze ťažko nájdete lepšiu ponuku. V teréne dokáže neskutočné veci a aj preto si ju ľudia nielen u nás, ale aj v Európe obľúbili.

 

Britský majitelia sú ale nespokojní s koróziou na nových vozidlách. Na diskusných fórach sa sťažujú a robia si srandu. Autu začali hovoriť Dacia Ruster - voľne preložene hrdzáč. Korózia sa objavuje na niektorých častiach karosérie, na skrutkách a spojoch. Problém sa má týkať predovšetkým áut s bielou farbou a vyrobených v indickom závode v meste Chennai. Dôvodom boli, diplomaticky povedané, údajne „nezrovnalosti v postupe lakovania automobilov“. To si človek môže hocijako vysvetliť. Napríklad aj tak, že kvalita závisí od ľudí, ktorí majú smenu? Dacia ale ponúka bezplatné opravy. Počet týchto áut sa by sa mal pohybovať v stovkách kusov, čo nie je veľký počet, keďže sa v Británii za rok 2013 predalo viac ako 7 800 kusov. Časť problému predstavuje aj vlhký a slaný vzduch na Britských ostrovoch, preto medzičasom výrobu presunuli do Rumunska od ktorej sa očakáva lepšia kvalita a odolnosť voči tomuto problému. O tom, či podobné problémy na vozidlách predaných u nás a v Čechách máte aj vy nevieme, no môžete nám o nich napísať, prípadne ich vyvrátiť v diskusii. Aké máte s Dusterom skúsenosti vy?