Za značkami Cadillac a Chevrolet stojí koncern General Motors. Práve títo páni dostali svojho času zaujímavý nápad. Zobrali Corvette C5 obliny, nahradili ich hranami a vznikol Cadillac XLR. Pekné auto využívajúce techniku Corvette, ktoré však bolo určené inej klientele. GM mu totiž naordinoval automatickú prevodovku, sklápateľnú pevnú strechu, interiér vykladaný ebenovým drevom, či audiosústavu Bose.

Luxusná Corvette? Prečo nie, povedali si v GM. Nabrúsili pravítka, zobrali si do parády Corvette a vyšiel im z toho Cadillac XLR.

XLR dostalo 4.4 litrový small block s kompresorom, ktorý dával na americké auto slušných 443 koní. Podvozok bol dedičstvom od Corvette, rovnako aj 4 koncovky výfuku v strede zadného nározníka. Dalo by sa povedať, že XLR bol luxusná verzia Corvette.

Cadillac XLR vychádzal z Chevrolet Corvette C5

Začiatkom roka Chevrolet predstavil novú Corvette C7 Stingray, a tak sa vynorila otázka, kedy uvidíme novú generáciu XLR. V Pebble Beach sa podarilo chlapcom z Fox News zastihnúť hlavného konštruktéra novej Corvette Stingray, Tadge Juechtera, a položili mu túto otázku. Jeho odpoveď bola jednoduchá: „Nie.“ 

Sklápateľná pevná strecha

Juechter ďalej povedal, že GM nemá zaújem pretransformovať nový Stingray do novej generácie XLR, pretože nová C7 je prispôsobená zákazníkom Corvette. To je úplne iná cieľová skupina ako v prípade Cadillacu. Takže XLR zostane jediným svojho druhu a experiment premeniť Corvette na luxusné auto sa už s najväčšiu pravdepodobnosťou nezopakuje.

Interiér XLR má tiež podobné črty ako Corvette

Zdroj: autoblog.com