Nenechajte sa zmiasť drobnými vizuálnymi zmenami. Toto naozaj nie je facelift. Pod karosériou je takmer všetko nové. Audi B9 stojí na novej platforme MLB Evo.

Nové Audi A4 je chameleón. Prečo? Pretože od predchádzajúcej generácie B8 ju odlíšite snáď len bok po boku. Dizajnéri nemali s novou A4 B9 veľa práce. Zobrali predchádzajúcu generáciu a mierne ju upravili. Dizajnové zmeny pripomínajú skôr facelift, než úplne novú generáciu. Podľa Audi je to tak však správne a autá by sa medzigeneračne nemali veľmi líšiť.

Poďme sa pozrieť na prácu dizajnérskeho tímu. Oproti predchodcovi nájdeme v prednej časti hranatejší štýl, ktorému kraľuje širšia čelná maska a svetlomety. Štandardné svetlomety môžete vymeniť za diódy. V zadnej časti sedanu nájdeme vyššiu hranu batožinového priestoru a novú grafiku svetiel.

Dizajnéri nemali na prvý pohľad s novou generáciou A4 mnoho práce

Konštruktéri dopriali cestujúcim viac priestoru na nohy, keď predĺžili karosériu o 41 mm (4 726 mm). Do šírky narástla nová A4 o 32 mm (1 842 mm). Vyšší cestujúci na zadných sedadlách však nebudú nadšení, auto je medzigeneračne nižšie o 13 mm (1 427 mm). Navyše v zadnej časti ubrali ďalší priestor dizajnéri výraznejším zvažovaním línie strechy. Aj vďaka tomu dosahuje sedan A4 veľmi nízky koeficient odporu vzduchu Cd 0,23, (v prípade verzie kombi Cd 0,26).


Nenechajte sa však zmiasť drobnými vizuálnymi zmenami. Toto naozaj nie je facelift. Pod karosériou je totiž takmer všetko nové. Audi B9 stojí na novej platforme MLB Evo, vďaka tomu narástol rázvor na 2 820 mm. Nová platforma stojí aj za znížením hmotnosti. Generácia B9 schudla oproti predchodcovi 120 kg (model 1,4 TFSI v karosérii sedan váži 1 320 kg). Úsporu hmotnosti môžeme ďalej hľadať v širokom využití vysokopevnostnej oceli a hliníkových panelov. Napríklad po novom dostane každý model B9 hliníkovú strechu. Podľa verzie sú štandardom 16“ resp. 17“ zliatinové disky. Za príplatok môžete zvoliť samozrejme väčšie obutie.

Podstatné zmeny sa neodohrali v exteriéri, ale v interiéri

V interiéri konečne badať zvýšenú aktivitu dizajnérov. Dizajn kabíny si rozhodne nepomýlite s predchodcom. Nad stredovou konzolou nájdeme 8,3“ displej, ktorý pripomína nami kritizované „tablety“ z Mercedesu. V tomto prípade však môžeme snáď čakať dotykovú obrazovku, hlasové ovládanie a pripojenie k internetu cez sieť LTE. Tablety môžu dostať aj cestujúci na zadných sedadlách. Dizajnéri ich zavesili na predné sedadlá, ktoré zhodili 9 kg. Ďalší 12,3“ displej nájdeme namiesto prístrojového štítu (rovnaké riešenie sme testovali v Audi TT). Zákazníci bažiaci po lepšom zvuku môžu siahnuť po príplatkovom soundsystéme Bang & Olufsen. Štandardom má byť na druhú stranu bezpečnostný systém s automatickými brzdami (systém by mal reagovať do 40 km/h).

Sedan ponúkne batožinový priestor s objemom 480 litrov. Verzia Avant má v štandarde objem 505 litrov a po sklopení 1 510 litrov.

Pod kapotou novej A4 nájdeme štvorvalce a šesťvalce

Pod kapotou čakáme zo začiatku tri benzínové a štyri dieselové agregáty. Ponuka začína od motora 1,4 TFSI s výkonom 150 koní a 250 Nm. Na stovku akceleruje za 8,9 sekundy. Silnejší dvojliter TFSI má výkon 190 koní a 320 Nm resp. 252 koní a 370 Nm. Slabší 2,0 TFSI pokorí stovku za 7,3 sekundy, výkonnejšia verzia akceleruje za 5,8 sekundy. Záujemcom bude k dispozícii manuálna prevodovka alebo DSG.


Audi ponúkne aj verziu na LPG A4 Avant g-tron s 2,0 litrovým motorom TFSI a výkonom 170 koní a 270 Nm.

Vznetové motory zastupujú štvorvalce a šesťvalce. Starý známy motor 2,0 TDI príde v dvoch výkonových verziách 150 koní a 320 Nm resp. 190 koní a 400 Nm. Vrcholom ponuky bude potom šesťvalec 3,0 TDI. Záujemcovia môžu siahnuť po slabšej verzii s výkonom 218 koní a 400 Nm, prípadne po najvýkonnejšej naftovej verzii s výkonom 272 koní a 600 Nm. Najvýkonnejší diesel bude spolupracovať s 8-stupňovým automatom. Šesťvalcové modely dostanú už v základe systém quattro, ktorý rozdeľuje výkon v pomere 40:60 medzi prednou a zadnou nápravou. 


Predaj novej generácie Audi A4 B9 začne po frankfurtskom autosalóne na jeseň 2015. 

Zdroj: tlačová správa, autoforum