Na internet unikli prvé foto novej Audi Q7. Bolo len otázkou času, kedy automobilka uvedie oficiálne info. Najvyšší čas! Q7 sa skoro po desaťročí dočká novej verzie, ktorá už nie je taká masívna ako súčasná. Vďaka novej platforme sa podarilo znížiť hmotnosť o radikálnych 325 kg! To autu zásadne pomôže.
 

 

 

 

 

Nová Q7 bude postavená na koncernovej platforme MLB, ktorú v budúcnosti využije aj chystané SUV od Bentley a tretia generácia VW Touareg. Platformu tvorí vysokopevnostný hliník. Tým sa má ušetriť až 325 kilogramov oproti súčasnému modelu. Automobilka udáva hmotnosť s trojlitrovým turbodieselom pod dve tony, konkrétne 1995 kg, čo je najmenej v triede. S benzínovým motorom dokonca ešte o 25 kg menej. To sa, samozrejme, odrazí na jazdných vlastnostiach, ale najviac na spotrebe, ktorá má byť v prípade benzínových motorov nižšia o 28% a u dieselových o 23%.

Audi udáva hmotnosť verzie 3.0 TDI len 1995 kg, čo je najmenej v triede. S benzínovým V6 motorom dokonca ešte o 25 kg menej. To sa odrazí na jazdných vlastnostiach a spotrebe.

Čo sa týka dizajnu, tak automobil „zhranateľ“ a to najmä v prednej časti, nepôsobí takým masívnym dojmom. Zadok je skôr evolúcia predchodcu a pri pohľade naň, si Q7 určite nepomýlite. Rozmery má ale stále veľké, na dĺžku 5,05 m, na šírku 1,94 m a na výšku 1,74 m. Rázvor náprav má bez centimetra rovné 3 metre. Podľa Audi má byť tento automobil najtichší v triede. V interiéri kraľuje veľký displej a dizajn palubnej dosky pripomína trochu nový Passat, hlavne línia výduchov ventilátorov nadväzujúca na prednú časť v kombinácii s displejom namiesto klasických analógových. Nechýba ani celá nových asistenčných a bezpečnostných prvkov, nový informačno-zábavný systém MMI a aj svetlá Matrix LED. Naďalej sa bude dať objednať aj v 7-miestnom prevedení. Paleta motorov bude obsahovať okrem osemvalcov aj dva trojlitrové šesťvalce. Turbodiesel s výkonom 272 koní a krútiacim momentom 600 Nm a benzínový s výkonom 333 koní a krútiacim 440 Nm.

Pre milovníkov hybridov budú k dispozícii rovno dve plug-in hybridné verzie, jedna z nich v menej používanej kombinácii s turbodieselovým motorom, ako to napríklad používa Mercedes-Benz. Naftový sa bude volať Audi Q7 e-tron quattro. Výkon celej sústavy činí 374 koní a 700 Nm. Audi uvádza kombinovanú spotrebu 1,7 l/100km, čo môžeme v kľude aj teraz a bez testu označiť v reálnom svete ako nereálne! Samozrejme, NEDC test tento nezmysel iste dokázal. Mimochodom, spomínaný dieselový šesťvalec by mal mať 5,7 l/100km. Oficiálna premiéra automobilu bude na januárovom autosalóne v Detroite.