Na prednej maske by kľudne mohlo byť logo Fiatu a novinka by v zásade nikoho neurazila. Naopak, Talianom takéto auto citeľne chýba, nehovoriac o tom, že o niečo menšia 500X z roku 2014 už poriadne presluhuje. Namiesto európskych zákazníkov sa však nového variantu dočkali motoristi v Spojených štátoch, ktorým Stellantis ponúkne Tonale aj ako Dodge Hornet.

Rozmerom či dizajnu sa v tejto chvíli venovať nebudeme, v základe je to Alfa, ktorú už poznáme, navyše vám určite viac povedia fotky ako naše komentáre, pozornosť si však zaslúži technika pod prednou kapotou.

Kým v EÚ bude nový crossover dostupný výlučne s benzín-elektrickou technikou alebo v nafte, v USA to bude trochu inak. Základnú preplňovanú jedna-päťku s elektromotorom a kombinovaným výkonom 130 koní alebo 160 koní na severoamerickom kontinente nahradí Hornet GT poháňaný benzínovým štvorvalcom Hurricane4.

Ako Dodge uvádza na svojich stránkach, motor s objemom 2,0 litra má „viac ako 265 hp“, teda „viac ako 269 koní“ a maximálny krútiaci moment 400 newtonmetrov. Samozrejme bez akejkoľvek elektrickej asistencie, s deväťstupňovou automatickou prevodovkou a mimochodom... túto pohonnú jednotku by mala v Spojený štátoch dostať aj Alfa. Spotrebu či maximálku nepoznáme, ale na 60 míľ/h (97 km/h) tento model zrýchli za 6,5 sekundy.

Ešte zaujímavejšia je cena. Kým Tonale 1.5 e-Hybrid (či rovnako silný diesel 1.6 MJet) kúpite na Slovensku za minimálne 35 500 eur, Hornet GT s dvojlitrom a viac ako dvojnásobným (!) výkonom dostal základnú cenu 29 995 dolárov, teda v prepočte zhruba 29 500 eur. Mali by sme dodať, že v tom nie sú započítané napríklad poplatky za dovoz a zrejme ani daň, ktorá sa v jednotlivých štátoch pohybuje od 3 do 8 percent, ale stále nám to príde ako o dosť zaujímavejšia ponuka v porovnaní s tým, čo máme dostanete u nás.

Druhou alternatívou je plug-in hybridný Hornet R/T, ktorý vám bude svojou technikou povedomejší, ale nie úplne. Ide o jedna-trojku s turbom a elektromotorom pri zadnej náprave so systémovým (európskym) výkonom 275 koní. V USA má však novinka v základe „+285 hp“ (viac ako 289 koní), 519 newtonmetrov, a keď pri štarte potiahnete obe páčky a dáte plný, auto vám dá takzvaný PowerShot. Na 15 sekúnd pridá ďalších 25 koní. Pri zrýchlení na šesťdesiat míľ za hodinu (97 km/h) tak dostanete o niečo viac ako 310 koní a šprint zvládnete za 6,1 sekundy.

GLH je skratka od Goes Like Hell, čo môžete voľne preložiť Ide Ako Čert.

Verzia R/T je tak ako aj u nás osadená akumulátorom s kapacitou 15,5 kWh, čo by malo stačiť na 50 kilometrov v čisto elektrickom režime. Cena? V prepočte približne 39 400 eur, čo môže vyzerať dosť, ale len do chvíle, keď zistíte, že za Tonale 1.5 e-Hybrid s výkonom 160 koní dáte minimálne 42 500 eur.

Nemenej zaujímavo vyzerá i príplatková výbava. Za všetky prvky by sme mohli spomenúť tlmiče Koni, štvorpiestikové predné brzdy Brembo či systém vektorovania krútiaceho momentu s elektronickým samosvorným diferenciálom. A to Dodge ešte predstavil koncept Hornet GT GLH, ktorý vzdáva hold hatchbacku Dodge Omni GLH (ide o skratku Goes Like Hell, voľne preložené „ide ako čert“) z 80. rokov. Ak sa tento balíček dostane do výroby, zákazníci získajú o 25 mm znížený podvozok, hlučnejší výfukový systém, 20-palcové unikátne disky i rýchle pruhy na karosérii.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 19 obrázkov
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 11 obrázkov

zdroj: Dodge