Príchod modelu Alfa Romeo Tonale Plug-in Hybrid Q4 znamená vstup automobilky do čiastočne elektrického sveta. Nová verzia predstavuje aj vrchol modelového radu a otvára novú kapitolu v transformácii značky a začiatok stratégie „from zero to zero“. Alfa v princípe prejde od nula elektrifikovaných vozidiel v roku 2022 po kompletnú ponuku vozidiel bez emisií v roku 2027. Značka má tiež ambíciu stať sa automobilkou, ktorá najrýchlejšie dosiahne uhlíkovú neutralitu. 

Čo prináša prvý plug-in hybrid? 

Hybridný systém kombinuje turbodúchadlom prepĺňaný benzínový štvorvalec MultiAir s objemom 1,3 litra a výkonom 132 kW (180 koní) so 6-stupňovou automatickou prevodovkou, ktorá prenáša jeho krútiaci moment na predné kolesá. Zadnú nápravu zase poháňa elektromotor s maximálnym výkonom 90 kW (122 koní) a krútiacim momentom 250 Nm, pričom systémový výkon dosahuje maximálnu hodnotu 206 kW (280 koní). Systém pohonu 4x4 fyzicky obe pohonné jednotky nespája, len ich „virtuálne“ elektronicky koordinuje. Zdrojom energie elektromotora je lítiovo-iónová batéria s napätím 306 voltov a kapacitou 15,5 kWh. Tá umožňuje dojazd v elektrickom režime viac ako 80 km v mestskom cykle a okolo 60 km v kombinovanom cykle. 

Alfa popisuje nové plug-in hybridné Tonale ako jedno z najefektívnejších SUV s daným typom pohonu, pričom uvádza, že zníženie emisii CO2 v porovnaní s konvenčným vozidlom dosahuje 40 %. Zaujímavou informáciou, aj keď z ríše fantázie, je uvádzaná spotreba. Podľa normy WLTP totiž dosahuje len 1,14 l/100 km. Všetci však vieme, že daná spotreba je len papierová a v skutočnosti bude násobne vyššia. 

Automobilka v prípade nového SUV zároveň viackrát spomína aj jeho športový charakter. Pozrime sa preto na dynamické parametre. Zrýchlenie z nuly na stovku zvládne za 6,2 sekundy, pričom maximálna rýchlosť sa zastaví v hybridnom režime na hodnote 206 km/h a vo výlučne elektrickom móde na 135 km/h. Hodnoty, ktoré neurazia, no rozhodne nájdete na trhu aj výkonnejšie SUV.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 15 obrázkov

Novinka tiež ponúka niekoľko jazdných režimov. Volič umožňuje jediným ovládacím prvkom modifikovať trakciu pohonu Q4 a elektronických regulačných systémov podvozka, koordinovať funkciu motora a prevodovky, ako aj upraviť citlivosť reakcií. K dispozícii je režim Dynamic, Natural a Advance Efficiency, pričom prvý z nich má naplno predviesť aj športové DNA a posledný zasa poskytnúť čo najväčšiu efektivitu pri výlučne elektrickom pohone. 

Za zmienku stojí aj funkcia E-Save, ktorá umožňuje nabíjať batériu alebo udržiavať nastavenú úroveň nabitia pri jazde so spaľovacím motorom, rekuperácia dobíja batériu vo fázach spomaľovania a brzdenia a nakoniec aktivovaná funkcia E-Coasting dobíja batériu pri spomaľovaní bez použitia brzdového pedála. Plug-in hybridné SUV tiež ponúka množstvo asistenčných systémov vrátane inteligentného adaptívneho tempomatu a funkciu centrovania vozidla v jazdnom pruhu, ktoré spolu umožňujú automatizovanú jazdu úrovne 2

Pomerne zaujímavou vychytávkou je tiež elektronická servisná knižka ako certifikát NFT (nezameniteľný token). Technológia NFT je novým prvkom v automobilovom svete a Alfa Romeo je prvým výrobcom, ktorý tento digitálny certifikát využíva.

Zdroj: tlačová správa