Oficiálne to zatiaľ nie je, ale Audi Grandsphere má mať z troch najnovších konceptov (Urbansphere uvidíme až v roku 2022) najbližšie sériovému automobilu. V tomto prípade projektu vyvíjanému pod interným označením Artemis, ktorý sa už o pár rokov zmení na nástupcu súčasného Audi A8.

Vrcholná elektrická limuzína by mala byť predstavená pravdepodobne už v roku 2024, zatiaľ čo jej výroba má byť spustená o rok neskôr.

Grandsphere

Koncept Grandsphere je postavený na úplne novej elektrickej platforme PPE (Premium Platform Electric), ktorú Audi vyvinulo v spolupráci s Porsche. Toto šasi sa už v budúcom roku stane základom nových modelov Q6 e-tron a Macan EV, pričom modulárna konštrukcia je schopná poskytnúť miesto akumulátorom s kapacitou 120 kWh.

Uvedená hodnota je ekvivalentom približne 47 litrov benzínu a podľa Audi bude stačiť na dojazd „viac ako 750 kilometrov“. Nie že by sme to chceli spochybňovať, ale určite je na mieste otázka, či auto s dĺžkou 5350 mm, šírkou 2000 mm, výškou 1390 mm a rázvorom 3190 mm, ktoré nepochybne hravo prekročí hmotnosť dve tony, bude skutočne schopné jazdiť za 16 kWh na 100 km...

Grandsphere

721 koní, stovka za 4 a niečo

Grandsphere je poháňané dvomi elektromotormi s celkovým výkonom 721 koní a maximálnym krútiacim momentom 960 Nm. Audi hovorí, že to stačí k akcelerácii z miesta na 100 km/h za „niečo viac ako 4 sekundy“. Maximálnu rýchlosť naopak neuvádza, tlačová správa namiesto konkrétneho čísla len lakonicky konštatuje, že je obmedzená kvôli úspore energie a zvýšeniu dojazdu.

Podvozok auta, ktoré je väčšie ako predĺžená verzia Audi A8, tvorí vzduchové odpruženie spolupracujúce s kamerami, ktoré sledujú povrch cesty a súčasťou zavesenia sú tiež adaptívne tlmiče. O brzdách pre zmenu nepadlo ani slovo, vieme ale, že sú ukryté za veľkými 23-palcovými kolesami.

Grandsphere

Do kabíny novinky sa vstupuje proti sebe otváranými dverami a ak by sme ju chceli opísať čo najstručnejšie, použili by sme asi slovo „jednoduchosť“. Interiér tvorí mix dreva, vlny, hliníku a skla, a ak sa pozorne pozriete na fotografie, zistíte, že vnútri nie sú na prvý pohľad vidieť žiadne displeje, tlačidlá, ani iné ovládacie prvky.

Audi tomuto minimalistickému štýlu hovorí „digitálny detox“, ale obrazovky, respektíve projekčné plochy tu samozrejme nájdete. A namiesto klasického ovládacie hardwaru v aute objavíte senzorovú lištu pod hlavnou obrazovkou a otočné dotykové rozhranie MMI.

Grandsphere

Volant i pedále sú zasúvateľné, vzduch filtrovaný s regulovanou teplotou, v prípade záujmu parfumovaný a každý pasažier má vlastné reproduktory, ktoré nerušia ostatných. Medzi prednými sedadlami našiel svoje miesto chladiaci box s pohármi a fľašou na nápoje, a aby toho komfortu nebolo málo, infotainment si pamätá obsah z prenosných zariadení posádky a obnoví nedočítané články či nedopozerané videá okamžite po nastúpení.

Audi toto všetko opisuje ako „pohodlie prvej triedy presunuté na predné sedadlá“, pretože šoférovanie už nemá byť prioritou. Aj preto sa dajú predné kreslá sklopiť ako v lietadle, a aby nám tento detail náhodou neušiel, automobilka v súvislosti s konceptom Grandsphere hovorí o „súkromnom tryskáči na cesty“.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 32 obrázkov

zdroj: Audi