„Chceme zjednodušiť odnášanie PET fliaš. Zálohovanie vítame a podporujeme. Je to významný príspevok k ochrane životného prostredia. Našim zákazníkom rozdáme v priebehu marca  viac než pol milióna tašiek a odnosiek,“ hovorí Juraj Slaninka, riaditeľ nealko segmentu BUDIŠ, a.s.

„Na našich čerpacích staniciach sa ročne predá viac ako 9 miliónov nealkoholických nápojov v PET fľašiach. Nik nemá rád, keď sa mu v aute povaľujú prázdne fľaše, preto ponúkame špeciálnu tašku pre ich uskladnenie a pohodlne vrátenie,“ približuje Ján Predanocy, zodpovedný za maloobchodný predaj a prevádzku čerpacích staníc Slovnaft. S recykláciou má Slovnaft dlhoročné skúsenosti: „Takmer v celej sieti čerpacích staníc Slovnaft môžu zákazníci odovzdať použitý kuchynský olej. Túto službu poskytujeme už viac ako 10 rokov. Kvalitnú kávu si zákazníci môžu vychutnať z keramických Fresh Cupov, a nemusia tak používať jednorazové poháre. Na vybraných čerpacích staniciach ponúkame priame tankovanie kvapaliny do ostrekovačov z Ekotanku, čím opäť znižujeme objem plastového odpadu, ktorý vytvárajú obaly,“ dodáva J. Predanocy.

Slovenský dizajn

O dizajn tašiek a odnosiek sa postaral známy slovenský dizajnér Fero Mikloško. „Na taške je trochu provokatívny nápis Plastic is Fantastic. Vyjadruje aj naše presvedčenie, že plasty môžu byť príjemnou súčasťou našich životov za predpokladu, že s nimi budeme narábať efektívne, a budeme ich recyklovať,“ vysvetľuje J. Slaninka z BUDIŠ, a.s.

„Je sympatické, že značky dnes okrem funkčnosti myslia aj na dizajn a umožnia umelcom preniesť svoju tvorbu k omnoho širšiemu publiku. Ponuka ma potešila o to viac, že svojím dizajnom môžem podporiť eko myšlienku zálohovania. Základom kreatívneho konceptu bolo definovať pre mňa ikonické plastové produkty, ktoré majú presah do pop-kultúry, fashion alebo ovplyvnili mnohé generácie," hovorí dizajnér a módny návrhár Fero Mikloško.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Ďalšie nápady

Obe spoločnosti dúfajú, že podobné iniciatívy budú pribúdať a nápad sa bude rozvíjať ďalej. Uvažujú, že do iniciatívy vtiahnu aj iných partnerov, napríklad municipality alebo charitatívne organizácie.