Keďže nová generácia A3 by mala doraziť najneskôr v roku 2027 a je to tým pádom po termíne, ktorý si v Audi stanovili ako časovú hranicu, za ktorou budú Nemci predstavovať už len elektrické modely, je jasné, čo nás čaká. Audi A3 po štyroch generáciách zmení skoro všetko, na čo sme boli v prípade pohonu tohto auta zvyknutí.

Audi nechce platformu MEB...

Zaujímavé na tom je, že Ingolstadt odmietol vývoj nového elektromobilu na známej platforme MEB, na ktorej stoja Volkswageny VW ID. 3, ID. 4 či Škoda Enyaq iV. Namiesto toho Audi využije šasi SSP s 800-voltovou architektúrou a nabíjacím výkonom do 270 kW, ktorú dostane i chystaný elektrický Passat. Spolu s tým prejde Audi A3 z pohonu predných kolies na pohon zadnej nápravy. Štvorkolky pochopiteľne v ponuke ostanú, e-quattro ale bude logicky vyhradené len pre výkonnejšie verzie s dvomi elektromotormi.

Tým sa dostávame k vrcholnej verzii RS3 a ak ste milovali nezameniteľný zvuk jej päťvalca, radosť mať nebudete. Spaľovacie motory pochopiteľne končia bez výnimky. Vďaka dvojici elektromotorov bude nástupca výkonnejší, ale nepochybujeme ani o tom, že stúpne pohotovostná hmotnosť a charakter sa otočí o 180 stupňov. Ako presne bude nová A3 vyzerať, to sa dozvieme najskôr o tri roky, zatiaľ si však môžete urobiť istú predstavu vďaka ilustrácii od kolegov z britského Autocaru.

Zdroj: autocar.co.uk