Yangwang U9 Xtreme stojí na platforme s napätím 1 200 V. O pohon sa starajú štyri elektromotory systému BYD Yi Sifang, každý s maximálnym výkonom 555 kW. Celkový výkon? Impozantných 2 220 kW, okolo 3 000 koní! Súčasťou platformy je špeciálna li-ion fosfátová „Blade Battery“ s vysokokapacitným chladiacim systémom. BYD plánuje vyrobiť len 30 kusov modelu U9 Xtreme a dostupný bude globálne.
Veľkú úlohu zohráva aj DiSus-X aktívny systém riadenia, ktorý okamžite reaguje na zmenu podmienok na trati, a umožňuje extrémne zrýchlenie, brzdenie aj prejazdy zákrut. Vozidlo je postavené na karosérii s dĺžkou 4 991 mm, šírkou 2 029 mm, výške 1 351 mm a rázvorom 2 900 mm. Jazdí na 20-palcových diskoch obutých do špeciálnych pneumatík GitiSport e·Gtr2 Pro, vyvinutých priamo pre rýchlosti nad 500 km/h.
Aerodynamika, dizajn a interiér
U9 Xtreme dostal rozšírený aero kit – väčší predný spliter, dvojkanálový dizajn kapoty, mohutné zadné krídlo a vylepšený difúzor pre maximálny prítlak. Nechýbajú špičkové karbón-keramické brzdy s titánovými strmeňmi. Interiér – T-konzola s vertikálnym displejom, množstvo karbónu a Alcantary, škrupinové sedačky a multifunkčný športový volant.
Top Speed a rekordný čas na Nürburgringu
Rekordná jazda bola pod taktovkou pretekára Marca Bassenga. U9 Xtreme na Nürburgringu Nordschleife zajazdil čas 6:59.157, čím prekonal Xiaomi SU7 Ultra s časom 7:04.957.
Rýchlosť 496,22 km/h dosiahnutá v teste na nemeckom Papenburgu však nebola overená podľa pravidiel FIA, ktoré vyžadujú priemernú rýchlosť z dvoch jázd (tam a späť), čo na tamojšom ovále nebolo možné. Napriek tomu ide o nový svetový rekord produkčného elektromobilu, ktorý zosadil z trónu aj Bugatti Chiron Super Sport 300+.
Bugatti, Aspark Owl či Koenigsegg v tomto súboji „zaostávajú“ – Jesko Absolut napriek simulovanému výkonu zatiaľ reálny rekord nezajazdil a Aspark Owl mal maximum „len“ 438,7 km/h. Čínsky elektromobil tak zanechal benzínovým konkurentom len status „najrýchlejšieho spaľovacieho auta“.
zdroj: Carnewschina Electrek Carsales Yangwangauto Byd