EuroNCAP vyhlásilo len troch víťazov jednotlivých kategórií. V ostatných skupinách totiž chýbalo dosť konkurentov.

Tento rok zmenili v EuroNCAP aj metodiku hodnotenia. Oveľa väčšiu váhu majú elektronické bezpečnostné systémy. Napríklad automatické brzdenie (AEB) pred prekážkou v podobe vozidla alebo chodca. Pokiaľ má automobil tieto systémy v štandarde, dostane vyššie hodnotenie ako keď ich má iba za príplatok. Preto predstavili aj duálne hodnotenie. Podľa neho môže jeden typ získať dve známky. Jedna je za štandardný model a druhá za model s bezpečnostným balíkom plným asistentov.


Automobily dostávajú percentuálne hodnotenie v štyroch kategóriách: ochrana dospelej posádky, ochrana detí, ochrana chodcov a za funkčnosť bezpečnostných asistentov.

Veľké rodinné vozidlo - Toyota Prius


Prius sa stal najbezpečnejším vozidlom roku 2016 v kategórii veľkých rodinných vozidiel. Stačilo mu na to zdolať len Alfu Romeo Giuliu. Zároveň ako vôbec prvé auto prešiel testom automatického brzdenia s detekciou chodcov. Systém Toyota Safety Sense, ktorý výrobca montuje štandardne, fungoval výborne. Podobne dobre si počínal aj Seat Ateca. Ťažko povedať, podľa akého kritéria skončil Prius v kategórii veľkých rodinných vozidiel.

Malé rodinné vozidlo - Hyundai Ioniq


V kategórii malých rodinných vozidiel bola konkurencia najvyššia (6 áut). Najlepšie hodnotenie si odniesol Hyundai Ioniq, ktorý prichádza vo verziách hybrid, plug-in hybrid a čistý elektromobil. Za ochranu dospelej posádky má 91 % a inžinieri výborne zhodnotili aj elektronické bezpečnostné systémy (81 %).

Malé SUV/Off-Road - Volkswagen Tiguan


Najbezpečnejším malým SUV/Off-roadom je Volkswagen Tiguan. Za ochranu dospelej posádky získal až 96 % a v celkovom hodnotení porazil konkurentov ako Audi Q2, Peugeot 3008 a Seat Ateca.

EuroNCAP vyhlásilo len troch víťazov jednotlivých kategórií. V ostatných skupinách totiž chýbalo dosť konkurentov. Veľmi dobre si počínal napríklad Mercedes triedy E, ten bol však jediným testovaným luxusným vozidlom, preto nemohol získať ocenenie „najlepší v triede“.


Pri výbere najbezpečnejších vozidiel brali do úvahy vždy len základnú bezpečnostnú výbavu.


Zdroj: EuroNCAP