Ochrana dospelých

Celkovo veľmi slušných 88 percent a prakticky žiadne výčitky. Priestor pre posádku sa nedeformuje, ostáva stabilný a Ioniq 5 nemá problémy ani s plastami palubnej dosky, ktoré v niektorých autách hrozia poranením nôh. Dobrú alebo adekvátnu ochranu poskytuje kórejský elektromobil pri všetkých typoch nárazov a vďaka airbagu medzi cestujúcimi na predných sedadlách bez problému zvláda i tvrdé dopady na nedeformovateľné stĺpy. 

Ochrana detí

O deti sa Ioniq 5 pri prípadnej dopravnej nehode postará s rovnakou starostlivosťou ako o dospelých, a bez ohľadu na smer nárazu o ne bude postarané skoro ako v bavlnke. Aj preto Hyundai berie 86 percent a na jeho zadné krajné sedadlá namontujete prakticky všetky typy bežných detských sedačiek so štandardizovanými zádržnými systémami.

Ochrana chodcov

Len 63 percent za ochranu chodcov môže vyzerať ako slabý výsledok, ale problém je skutočne v tom, že aj keď Ioniq 5 vyzerá ako hatchback, v skutočnosti je veľký ako SUV. Jeho predná časť je skrátka vysoká a jeho nárazník síce chráni nohy veľmi dobre, horšie je to však v prípade nárazu hrany kapoty na panvu chodca. Samotná plocha kapoty je pre hlavu relatívne bezpečná, ale (opäť) rizikové sú predné stĺpiky a prechod kapoty do čelného okna.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Asistenčné systémy

Pri komplexných skúškach asistenčných systémov si elektrický Hyundai vyslúžil 88 percent bodov, pri pohľade na čiastkové výsledky to neprekvapí. Jediné zaváhanie? Jeho systémy zareagovali s oneskorením na chodca na prechode pri odbočovaní. Päť hviezd však Ioniq 5 berie úplne zaslúžene.