Elektrický crossover Ioniq 5 bol skutočne uvedený na trh len vo februári 2021. Ide o prvý model založený na modulárnej platforme E-GMP (Electric Global Modular Platform), ktorá je – ako názov napovedá – vyhradená špeciálne pre elektromobily a okrem iného ju využíva i Kia EV6. Batériová „Päťka“ bola prijatá vcelku kladne a získala si okrem iného i niektorých novinárov, takže v priebehu uplynulého roka získala v Európe množstvo významných ocenení, vrátane nemeckého titulu Auto roka a taktiež patrí finalistom prebiehajúcej európskej ankety Auto roka 2022.

Nová batéria

Jednou zo zmien pre všetky autá modelového roka 2023 je nasadenie novej batérie s kapacitou zväčšenou zo 72,6 na 77,4 kWh a ak sa trochu orientujete v autách koncernu Hyundai-Kia, tak áno, ide o akumulátory z o niečo novšieho (spomínaného) súrodenca EV6. Ioniq 5 navyše ponúkne vylepšený tepelný manažment článkov alebo digitálne zrkadlá s kamerami (vnútorné aj vonkajšie), aj keď musíme dodať, že tento prvok už je nejakú dobu k dispozícii na domácom kórejskom trhu, takže ide o premiéru európskeho významu.

Povedal by som, že asi najzaujímavejším detailom je v tomto prípade funkcia tepelného manažmentu batérie. Tá umožní, aby vozidlo automaticky prispôsobovalo teplotu akumulátorov počas jazdy, takže články budú v optimálnych podmienkach v momente, keď sa rozhodnete vozidlo nabiť. To má zaručiť zvýšenie výkonu pri nabíjaní najmä v chladnom počasí. Táto funkcia sa aktivuje automaticky po zadaní nabíjacieho bodu do navigačného systému vozidla. 

Zabudnúť by sme nemali ani na tlmiče, ktorým Hyundai hovorí Smart Frequency Dampers (SFD) a ich úlohou je zlepšiť odozvu odpruženia, čo by malo vo výsledku viesť k vyššiemu komfortu jazdy. Zároveň vynovený Ioniq 5 ponúkne nelakované čierne nárazníky s čiernou lištou v kombinácii s osvetlením Projection LED. A ešte jedna dôležitá vec. Napriek tomu, že ide o modelový rok 2023, zákazníkom v Európe bude toto auto k dispozícii už v druhej polovici tohto roka.

Zdroj: tlačová správa