Koenigsegg CC8S z roku 2003 bol upravený a vylepšený druhý model novovzniknutej značky zo Švédska.

Najskôr si povedzme v kocke o pôvodnom modeli CC8. Poháňal ho upravený 4,6-litrový V8 motor Ford s výkonom 655 koní a krútiacim momentom 750 Nm preplňovaný kompresorom. Ten bol spojený s manuálnou 6-stupňovou prevodovkou. Vďaka tomu výkonu si v roku 2002 vyslúžil Guinnessov svetový rekord ako najvýkonnejšie produkčné auto na svete. Vyrobili ich len 6 kusov. Švédom totiž schopnosti pôvodného modelu nestačili a tak už čoskoro prišiel model CC8S...

Automat, ktorý sa dokáže správať ako manuál. Auto má dokonca aj spojkový pedál!

Rozprávkovo spárované parametre

Nový model CC850 zvonku pripomína práve výkonnejší a prepracovanejší CC8S. Ale len na prvý pohlaď. CC850 dostalo aktívny spojler podobný ako požíva model Regera a vysokovýkonný brzdový systém z modelu Jesko. O pohon sa stará motor z modelu Jesko a to 5.0 litrový V8 motor s dvoma turbudúchdlámi a výkonom 1385 koní pri natankovanom palive E85. Krútiaci moment potom dosahuje rovnakých 1 385 Nm. Aby motor nemal veľa práce s autom, hmotnosť je taktiež 1 385 kilogramov. 

Manuál s kulisou pre 6 stupňov?!

Matematicky to znamená, že pomer váhy a výkonu je 1:1. Celý pohon pochádza z modelu Jesko a to vrátane 9-stupňovej prevodovky, ktorú v Koenigseggu nazývajú "Light Speed Transmission". Táto prevodovka je síce rovnaká ako v modely Jesko, ale prináša jednu zásadnú novinku, ktorá je jasne viditeľná hneď po usadnutí do interiéru. Na stredovom tuneli je klasická kulisa manuálnej prevodovky a pod volantom spojkový pedál. Hoci spojkový pedál sa správa takmer rovnako ako klasický, ide spolu s prevodovkou o čisto elektronickú záležitosť. Koenigsegg spája ovládanie spojkového pedálu a mechanické radenie s viacspojkovou deväťstupňovou prevodovkou.

Koenigsegg CC850 má vyšperkované detaily úplne všade. 

V manuáli 6 voliteľných prevodov, v automate 9

V manuálnom móde je k dispozícii vždy 6 prevodových stupňov z celkového počtu 9. Konkrétne prevody závisia od zvoleného módu vodiča. To znamená, že na bežné jazdenie si vodič môže nadefinovať prevody tak, aby bola jazda čo najviac plynulá a zároveň zaručená efektivita spaľovacieho motora. V prípade športovej jazdy na okruhu sa prevody nastavia tak, aby vozidlo malo čo najlepšie zrýchlenie. Po presunutí radiacej páky do pravej krajnej polohy, sa predovka zmení na plne automatickú a k dispozícii sú všetky prevodové stupne. Tento systém prevodovky Koenigsegg nazýva veľmi „ jednoducho“ TWMPAFMPC: The Worlds Most Powerful And Fastest Manual Production Car, alebo teda Najvýkonnejšie a najrýchlejšie sériové auto na svete s manuálnou prevodovkou.

Vyrobia symbolicky len 50 kusov, ako odkaz na 50 narodeniny zakladateľa značky Christiana von Koenigsegg. Asi vás neprekvapí, že všetkých 50 kúskov už má majiteľa. V týchto prípadoch o pripravovanej novinke vedia potenciálni kupujúci mesiace skôr, než sa o tom dozvedia médiá a verejnosť.

zdroj: Koenigsegg
autor: Andrej SELNEKOVIČ