Ak máte pocit, že to s tou kriminálnou legendou Lotusu Omega mierne povedané preháňame, pozrite sa na aktuálne video kolegov z Hagerty, respektíve skvelého Jasona Cammisu. Prezradí vám nielen pár pozoruhodných detailov o konštrukcii tohto auta, ale ukáže vám tiež, prečo ho politici, policajti a dokonca niektorí motoristickí novinári nenávideli.

Nový štvordverový Lotus, ktorý dorazí v roku 2023, samozrejme už nebude vychádzať zo žiadneho iného sériového automobilu, s veľkou pravdepodobnosťou však využije platformu Eletre koncernu Geely, ktorú podľa všetkého dostane tiež sesterský model Polestar 5.

Švédska značka by mala vypustiť svoju novinku na cesty v roku 2024, Lotus bude o niečo rýchlejší. Typ 133 by mal byť oficiálne predstavený ešte v priebehu tohto roka.

Výkonný riaditeľ Lotusu týždenníku Autocar už potvrdil, že nový elektrický sedan skutočne dostane dvojicu elektromotorov s kombinovaným výkonom 600 koní, čím by sa dostal na úroveň konkurenčného Porsche Taycan GTS.

Tým ale ponuka motorizácií len odštartuje. Skoro s istotou dorazí tiež slabšia zadokolka a na vrchole by mal stáť model s možno až štyrmi elektromotormi a výkonom 890 koní, ktoré by zároveň mala o niečo neskôr dostať vrcholná päťka od Polestaru. To by hravo stačilo na pokorenie Porsche Taycan Turbo S, ktoré má 761 koní.

Aktuálne jazdia testovacie prototypy už len s minimálnym maskovaním.

Pokiaľ ide o dizajn, ten je v tejto chvíli hotový a vybraní díleri značky ho už videli vo finálnej podobe. V zákulisí sa tvrdí, že boli nadšení, aj keď ich radosť môže so značnou pravdepodobnosťou prameniť zo skutočnosti, že budú mať konečne čo predávať. Otázkou je, ako sa bude tváriť bývalá klientela, ktorej bude namiesto ľahkých dvojmiestnych športových áut ponúknutý čínsky dvojtonový elektromobil.