Existuje asi len málo osobných áut, ktoré by dokázali podpichnúť suseda s elektromobilom s väčšou gráciou ako Géčko od Mercedesu. Háčik je akurát v tom, že časy sa menia. A menia sa tak rýchlo, že dnes už nie sväté vôbec nič, dokonca ani ten diesel alebo V8 pod prednou kapotou triedy G. 

Ale nedivte sa. Bolo to buď alebo. Tento model zaťažuje svoju značku takými vysokými (a hlavne pokutovanými) emisiami, že automobilka zvažovala definitívne ukončenie jeho výroby. Teraz to naopak vyzerá, že legendárny Geländewagen bude pokračovať, len nie s motormi, na ktoré sme boli zvyknutí.

Mercedes EQG

Ako bude táto nová doba vyzerať, takmer dokonalo vystihuje nový koncept EQG. Vyzerá ako Géčko, pretože to stále je trieda G. Dokonca jej ostal i rámový podvozok. Spaľovacia pohonná jednotka sa však odporúčala a namiesto nej vývojové oddelenie integrovalo do podvozku akumulátory i štyri elektromotory.

Ich výkon ani kapacitu batérií nepoznáme, ale s ohľadom na patentované označenia EQG 560 a EQG 580 tipujeme, že by výkonnejší model mohol mať po vzore limuzíny EQS 560 približne 520 koní a krútiaci moment okolo 850 newtonmetrov.

Mercedes EQG

Rám pôvodný, zadná tuhá náprava nová

Mercedes hovorí, že elektromotory umiestnil blízko kolies a použil pritom predné nezávislé zavesenie a úplne novú tuhú zadnú nápravu. Aj tá by mala byť zárukou, že elektrifikované Géčko nestratí nič zo svojich schopností šplhať na miesta, kde sa človek neudrží ani na všetkých štyroch. A rovnako by v teréne mala poslúžiť i dvojstupňová redukčná prevodovka, alebo elektronika so schopnosťou simulovať uzávierky všetkých troch diferenciálov.

Automobilka hovorí o jedinečných vlastnostiach na ceste i v teréne predovšetkým kvôli výraznému zníženiu ťažiska po namontovaní batérií do rámu, aj keď je otázkou, čo táto úprava urobí s už beztak vysokou hmotnosťou.

Mercedes EQG

Aby Nemci odlíšili EQG od štandardnej triedy G, namontovali na štúdiu novú uzatvorenú prednú masku navrhnutú po vzore ostatných elektrických modelov Mercedesu, pridali originálne 22-palcové disky z lešteného hliníka a domontovali na strechu zaujímavý nosič.

Ten má v prednej časti namontovaný pás z bielych LED, ktorý sa ideálne hodí na dodatočné osvetlenie priestoru pred autom mimo asfalt, zatiaľ čo v zadnej časti je do nosiča symetricky integrovaný pás červených diód slúžiacich ako atypicky veľké tretie brzdové svetlo. Pozrite sa na EQG zhora a neunikne vám, že stred nosiča tvorí veľké štylizované písmeno „G“.

Mercedes EQG

Poslednou (nie práve najpraktickejšou) zvláštnosťou vonkajšieho dizajnu tohto auta je náhrada nepochybne užitočného rezervného kolesa akousi zmenšenou a hranatejšou schránkou, ktorá má evokovať nabíjací Wallbox. Mercedes hovorí, že poslúži na uskladnenie nabíjacieho káblu, ale máme pocit, že náhradné koleso stále dáva v prípade skutočného terénneho auta väčší zmysel. Tým skôr, keď automobilka v oficiálnej tlačovej správe zdôrazňuje „serióznosť konceptu pri náročných dobrodružstvách v teréne“.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 17 obrázkov

zdroj: Mercedes