Po desaťročiach výroby zastaralých áut bola Škoda Favorit svojho času konečne prvým československým automobilom s modernou koncepciou „všetko vpredu“. Prvýkrát ju AZNP predstavilo na najväčšom strojárenskom veľtrhu v Brne v roku 1987.

Nasledujúci príbeh ukazuje, že zarobiť sa dá občas aj na veciach, ktoré si kúpime na bežnú spotrebu. Presvedčil sa o tom majiteľ Škody Favorit v Grécku, ktorý vydražil svoje 29-ročné auto za cenu porovnateľnú s dnes predávaným modelom Škoda Octavia v základnej výbave. Najkurióznejšie na tomto prípade je, že všetko, čo musel majiteľ tohto auta urobiť, je naň zabudnúť a nechať ho stáť v garáži.

Auto má aj po 29 rokoch nadštandardne zachovaný interiér, čo zodpovedá extrémne nízkemu počtu najazdených kilometrov.

Pod kapotou vozidla vyrobeného v roku 1993 sa nachádza atmosférický 1,3-litrový radový štvorvalec, ktorý poháňa predné kolesá, pričom vodič má k dispozícii päťstupňovú manuálnu prevodovku.

Vo výbave nechýbajú vyhrievané zadné sklo, manuálne ovladateľné predné i zadné okná, ručne nastaviteľné spätné zrkadlá. Pneumatiky sú stále originálne z prvovýroby. Servisná kontrola auta však neprekvapivo ukázala, že po 29 rokoch bude potrebná ich výmena.

Auto prešlo servisom v máji tohto roka – vtedy malo najazdených rovných 30 kilometrov, očividne bol teda aj samotný servis robený niekde v okolí gréckeho bydliska pôvodného majiteľa. Na aute vymenili olej a olejový filter, batériu, vodné a palivové čerpadlo a brzdové obloženie.