Prvý Superb predstavila mladoboleslavská automobilka už na jar 1934. Mal chrbticový rám a na vtedajšiu dobu pokrokové nezávislé zavesenie kolies. Meno Superb mu však pridelili až o pol roka neskôr. Sériovú výrobu firma spustila v marci 1935, samozrejme v domovskej továrni v Mladej Boleslavi. Prvý Superb 640 mal 2,5-litrový radový šesťvalec s výkonom 40,5 kW (55 koní) a maximálnu rýchlosť 110 km/h. Celkovo z neho vyrobili 201 kusov.

Aj s osemvalcom

Už tieto autá mali hydraulické brzdy a elektrický palubný systém s 12-voltovým napätím. Najväčší šesťvalec bol v modeli Superb 3000, mal zdvihový objem 3,1 litra a 62 kW, teda 85 koní. Vrcholnou motorizáciou sa stal vidlicový osemvalec so 4,0-litrovým zdvihovým objemom a maximálnym výkonom 71 kilowattov, 96 koní.

Model Superb ponúkal priestor pre sedem pasažierov a rôzne dĺžky rázvoru s otvorenými a zákazkovo robenými verziami. Do ukončenia výroby v roku 1949 vzniklo približne 890 kusov osobných a 1630 vojenských vozidiel.

Nasledujúci Superb už nepochybne poznáte. Išlo o prvý novodobý model, ktorý začali ponúkať v septembri 2001. Stále mal pod prednou kapotou aj vidlicový šesťvalec, a to benzínový i vznetový. Nasledovala druhá generácia (2008), tretia (2015) a aktuálna štvrtá (2023). Postupne tiež rástla obľuba. Z prvej Česi predali viac ako130 tisíc kusov, z druhej už okolo 615 tisíc a z tretej viac ako 800 tisíc vozidiel. Z tej aktuálnej už Škoda odovzdala zákazníkom takmer 70 tisíc.

zdroj: Škoda