Samozrejme chápeme, že sa automobilky snažia medzi jednotlivými modelmi vytvoriť jednotiace prvky, aby sa dalo hovoriť o charakteristickom štylistickom smere. V tomto prípade nazvanom Modern Solid. Navyše dizajn je natoľko subjektívna vec, že si netrúfame naplno povedať, ktoré auto vyzerá perfektne a ktoré vás naopak bude budiť zo sna. No napriek tomu by sme v prípade modernizovaného Enyaqu RS čakali aspoň o štipku viac invencie.
Na spodnom obrázku máte vedľa seba čelný pohľad na práve predstavený najvýkonnejší Enyaq a na druhej strane pred mesiacom predstavený Elroq RS. Dali by ste bez rozmýšľania na prvý pokus, ktorý je ktorý?
Výkon sa nemení
Úprimne priznávame, že by sme to z voleja na 100 percent možno nedali. A ak si tiež nie ste istí, len pripomíname, že vľavo je menší Elroq, zatiaľ čo vpravo Enyaq. Rozdiel je v lakovaných, respektíve nelakovaných plochách a celkovo sú v detailoch iné hlavne oba nárazníky. Ale svetlá, kapota, maska Tech-Deck Face a hromada ďalších detailov vyzerá na prvý pohľad prakticky zameniteľne.
Navyše ani technika nie je iná. Faceliftovaný Enyaq RS si ponechal dvojicu elektromotorov so systémovým výkonom 340 koní, 79-kilowatthodinovú trakčnú batériu a na stovke je za 5,4 sekundy, zatiaľ čo maximálka končí na hranici 180 kilometrov za hodinu. To sú na chlp identické parametre ako Elroq RS, pretože ich pohotovostná hmotnosť nie je zase taká dramaticky rozdielna.
Samozrejme Škoda naraz predstavia nielen základnú karosársku verziu, ale modernizáciou prešiel tiež Enyaq Coupé RS. Obe vozidlá zhodne podporujú 185-kilowattové nabíjanie jednosmerným prúdom, takže 10 na 80 percent sa dostanete v ideálnych podmienkach za 26 minút. Ich dojazd ale nie je úplne rovnaký. Kým pre SUV výrobca uvádza „viac ako 550 kilometrov“, pre SUV-kupé platí „viac ako 560 kilometrov“.
Bohatý základ
Škoda pre tieto autá dodáva v rámci sériovej výbavy napríklad diódy Matrix, progresívne riadenie, elektricky ovládané sedadlo vodiča s masážnou funkciou, ale tiež 20-palcové (za doplatok 21“) hliníkové disky a dva varianty interiéru s názvom RS Lounge a RS Suite. Za samozrejmosť berte športový podvozok znížený vpredu o 15 a vzadu o 10 mm, ktorý má odteraz inak kalibrované tlmiče. Adaptívne prevedenie DCC je stále za príplatok.
Na slovenské ceny je zatiaľ priskoro, takže len dodávame, že Enyaq RS bol prvýkrát uvedený na trh v roku 2022 s 299 koňmi, konštruktéri predvlani zvýšili jeho výkon na 340 koní a do roku 2025 ich automobilka celkovo predala viac ako 21 tisíc kusov.
zdroj: Škoda