Renault 4 už od počiatku viac pripomína viacúčelový crossover ako klasický malý hatchback, chystané nové verzie ho však do tejto triedy klasifikujú aj technikou, nielen vzhľadom.
Dôkazom je práve odhalený koncept Savane 4x4, ktorým Renault vcelku jasne deklaruje snahu ponúknuť zákazníkom aj drahšie a v teréne schopnejšie verzie s pohonom oboch náprav. Talent poradiť si s horším povrchom mimo asfalt má novinke pomôcť tiež o 15 milimetrov zvýšený podvozok v porovnaní so sériovým Renaultom 4 E-Tech.
AmpR Small aj s druhým motorom
Savane je postavené na 18-palcových kolesách v kombinácii s výraznejšie profilovanými pneumatikami Goodyear UltraGrip Performance+ s rozmerom 225/55 R18. Toto obutie sa zároveň postaralo o rozšírenie rozchodu o 10 milimetrov.
Automobilka nám zatiaľ neposkytla žiadne technické detaily týkajúce sa druhého elektromotora na zadnej náprave a zhovorčivejšia nie je ani v prípade celkového systémového výkonu či kapacity použitej batérie. Tvrdí len, že Savane 4x4 demonštruje univerzálnosť elektrickej modulárnej platformy AmpR Small.
Dosiahne na hranicu Elroqu RS?
Len pre istotu dodávame, že štandardný Renault 4 je dostupný s elektromotorom s výkonom 122 alebo 150 koní, pričom slabšie prevedenie má trakčný akumulátor s kapacitou 40 kWh, zatiaľ čo silnejší model dostal 52 kilowatthodín.
Ak predpokladáme, že Savane 4x4 bude vrcholom tohto modelového radu, spolu s druhým elektromotorom by mohol atakovať hranicu teoreticky až 300 koní, čím by mohol potrápiť nedávno predstavenú Škodu Elroq RS.
Ak sa Renault 4 4x4 skutočne dostane do výroby, bude patriť k najmenším elektromobilom s dvomi pohonnými jednotkami. Zároveň existuje pomerne veľká šanca, že by podobnú techniku prebral tiež model 5, respektíve odvodená Alpine A290.
zdroj: Renault