Najsilnejší sériový Mustang posiela Ford do predaja už aj na slovenskom trhu. Ford Mustang Mach 1, ako ho fabrika nazvala, bude k dispozícii v podstate len v dvoch verziách líšiacich sa len prevodovkou. Pre znalcov prichádza s motorom 5.0 Ti-VCT a šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, čo je z pohľadu techniky neuveriteľne zaujímavá kombinácia (naladiť systém tak, aby bola spojka užívateľsky prívetivá a pritom dokázala relatívne dlho znášať týranie krútiacim momentom 529 Nm, je konštruktérske umenie). Za takto nakonfigurovaný Mustang fastback dáte 60 990 eur. Ak to však so spojkou neviete alebo vyžadujete viac komfortu, automobilka vám ho dodá aj s 10-stupňovým automatom, zaň však musíte prihodiť ďalších 3500 eur (64 490 eur). K dispozícii pritom budete mať zhodných 529 Nm. Auto viete aj na Slovensku objednávať už od 20. januára 2021.

Cenník Ford Mustang Mach 1 (2021)

Kráľ bez hmloviek, tempomatu a cúvacích senzorov

Ak nazriete do cenníka slovenských špecifikácií, zistíte, že nejde o žiadny odľahčený špeciál. Naopak, Mustang vyznáva americkú filozofiu maximálnej komfortnej výbavy, Mach 1 vám preto fabrika postaví na čierne 19-palcové disky obuté do pneumatík 255/40 R 19 (vpredu) a 275/40 R 19 (vzadu), dodá 3D navigačný systém SYNC 3 s audiosystémom B&O so subwooferom a 12 reproduktormi, ventilované a vyhrievané predné sedadlá, adaptívne odpruženie MagneRide, interiérovú a exteriérovú sadu športových doplnkov a Performance sadu (ako ju nazvala fabrika) vylepšujúcu jazdný výkon (údajne je vhodná pre jazdy na okruhy). Ale pozor, Mach 1 nedostal cúvacie senzory (čo je podľa mňa škoda), predné hmlovky (ktoré naopak chýbať nebudú), ani adaptívny tempomat.

Motor 5.0 Ti-VCT dosahuje max. výkon 338 kW (460 k) pri 7250 ot./min. Maximálna rýchlosť (262 km/h) aj zrýchlenie 0-100 km/h (4,9 s) sú zhodné pre obidva druhy prevodoviek.

Vždy je možnosť priplácať

Spomínané ceny sú samozrejme len štartovacie, Mach 1 si viete ďalej vyšperkovať, hoci možností už veľa nie je. Za kožené sedadlá Recaro dáte 2275 eur (ale prídete o vyhrievanie aj ventiláciu sedadiel), alarm stojí ďalších 525 eur a za sadu Mach 1 (pruhy na karosérii, oranžové strmene, kontrastné prešívanie v kabíne) si Ford pýta ďalších 1575 eur navyše. Priplatiť si musíte aj za laky karosérie. Bez príplatku je len biela, ak zatúžite po žltej Grabber Yellow z fotografií, musíte prihodiť 612 eur, ak sa však rozhodnete napríklad pre výraznú oranžovú Twister Orange, rovno si pripravte 1575 eur.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov

zdroj: Ford Slovakia